شهر خبر

مقام سوری: مواضع امام خمینی چراغ راه امت اسلام شد

مقام سوری: مواضع امام خمینی چراغ راه امت اسلام شد

مشاور عالی وزیر اوقاف سوریه به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت که مواضع و دیدگاه های امام خمینی(ره) چراغ درخشان و روشنگر راه امت اسلام در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «نبیل سلیمان»در اظهاراتی افزود که درخشش مواضع و اهداف سرنوشت ساز، رادمردی جاودانه و ایمان صادقانه امام خمینی(ره) سراسر جهان را فراگرفت و دیدگاه های ایشان روشنگر و چراغ راه امت اسلامی شد. 
وی تاکیدکرد که انقلاب مبارک اسلامی که امام خمینی(ره) رهبری آن را بر عهده داشت یک رخداد وتحول مهم در تاریخ امت مسلمان به شمار می رود.
این مقام سوری گفت که امام خمینی (ره) این رهبر بی نظیر و سترگ، فقیه برجسته و پیشوای نهضت اسلامی در دوران معاصر توانست با انقلاب اسلامی ایران یک تحول تاریخی در جهان رقم بزند. 
سلیمان بیان کرد که شخصیت و آرمان امام خمینی(ره) خود نمایانگر یک مکتب جهادی والامقام و دانشگاه انسان ساز بود که در بردارنده فقه سیاسی و اندیشه انسانی - اسلامی برجسته ای است. 
مشاور وزیر اوقاف سوریه افزود: گستره دید این مرد بزرگ تنها ایران را در برنمی گرفت بلکه دارای افق دید جهانی بود. 
وی ادامه داد که انقلاب مبارک امام خمینی(ره) در ایران، نقش بسیار تاثیرگذاری در احیای جایگاه امت اسلامی به عنوان یک قدرت موثر در جهان داشت و متکی بر هیچ یک از قدرت های شرقی و غربی نبود و بر همین اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بر پایه نه شرقی نه غربی تاسیس و پایه ریزی کرد.