شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#ولیعهد عربستان

فارن افرز:

سفر جو بایدن به ریاض، سرخم کردن برابر ولیعهد عربستان سعودی است

سفر جو بایدن به ریاض، سرخم کردن برابر ولیعهد عربستان سعودی است

مجله آمریکایی فارن افرز در گزارشی از سفر قریب الوقوع جو بایدن به عربستان سعودی که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوماهنامه آمریکایی فارن افرز درباره سفر بایدن به ریاض که در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد، نوشت: رئیس جمهور آمریکا قطعاً در این سفر نمی‎‌تواند مقامات سعودی را به افزایش تولید نفت و اعمال تحریم علیه روسیه قانع کند.

این مجله آمریکایی سفر بایدن را کرنش در برابر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، توصیف کرده و می‌نویسد: سرخم کردن برای محمد بن سلمان از سوی بایدن اشتباه است، چون وی با دستانی خالی ریاض را ترک خواهد کرد.

فارن افرز امکان موفقیت بایدن در این سفر را ناچیز دانسته و می‎‌نویسد: عربستان سعودی روابط با روسیه را با هدف افزایش تولید نفت، قطع نخواهد کرد. مقامات ریاض در وهله نخست منافع این کشور در زمینه جلوگیری از کاهش تقاضای جهانی برای واردات نفت از کشورهای صادرکننده را مدنظر قرار خواهند داد.

این مجله آمریکایی در ادامه گزارش خود آورده است: برخی معتقدند که بایدن می‌تواند سعودی‌ها را به سوی دوری گزیدن از چین و روسیه سوق دهد اما دور از ذهن است که ریاض در نتیجه سفر مقامات ارشد آمریکایی و یا توافقات سنگین تسلیحاتی با واشنگتن، در روابطش با پکن و مسکو شکاف ایجاد کند، به ویژه اینکه روابط عربستان سعودی با این دو کشور در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

فارن افرز که نشریه چاپ شورای روابط خارجی در آمریکاست و توسط بسیاری، معتبرترین نشریه در زمینه سیاست‌ها و روابط خارجی آمریکا محسوب می‌شود، در پایان پیش‌بینی کرده که مقامات کشورهای خاورمیانه همچنان بر تصمیم خود در زمینه عدم اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، مصمم باقی بمانند.