شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسابقات جهانی#المپیک#کشتی فرنگی

گرایی: باخت برابر حریف قزاقستانی را در جهانی جبران خواهم کرد

گرایی: باخت برابر حریف قزاقستانی را در جهانی جبران خواهم کرد

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: در آلماتی توانستم پس از مدتها دوری، کشتی‌های مدنظر خود را بگیرم اما باخت برابر حریف قزاقستانی را در مسابقات جهانی بلگراد جبران خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف به عنوان دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.

در پایان مسابقات کشتی فرنگی که روزهای ۱۲ و ۱۳ خردادماه در شهر آلماتی برگزار شد، پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند، محمدرضا مختاری و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۸۵ امتیاز بعنوان نخست دست یافت و تیم‌های قزاقستان با ۱۶۵ و ازبکستان با ۱۰۸ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

محمدرضا گرایی نیز پس از ورود به کشور افزود: بعد از هشت ماه دوری از مسابقات جهانی نروژ، این اولین دیدار تدارکاتی بود که برای آماده شدن مسابقات جهانی صربستان پا را بر روی تشک می‌گذاشتیم. اینجا نیز توانستم کشتی‌های مد نظر خودم را بگیرم.   

دارنده مدال المپیک به کشتی خود مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی اشاره کرد و گفت: مبارزه را با کشتی‌گیر قزاقستان داشتم که چند تا دفاع خاک داشتم که کشتی از دستم درآمد. کشتی ما دوره‌ای بود و کشتی‌گیر قزاقستان نتوانست در فینال به علت آسیب‌دیدگی کشتی بگیرد. انشالله بتوانم این باخت را در جهانی صربستان جبران کنم.

وی به سفر خود به آلمان و  در مراسم خداحافظی با کشتی‌گیر آلمانی گفت: ۱۰ روز دیگر برای خداحافظی فرانک استابلر آلمانی من و برادرم (محمدعلی) به آلمان خواهیم رفت تا با این ورزشکار آلمانی کشتی بگیریم.

گرایی در مرحله مقدماتی مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان شکست خورد. این کشتی گیر قزاق تاکنون چهار مرتبه موفق به شکست گرایی قهرمان جهان و المپیک شده است.

دلخانی: میزان آسیب دیدگی آرنج دستم مشخص نیست 

میثم دلخانی نیز پس از ورود خود از رقابت قزاقستان به کشور افزود: در کشتی ماقبل فینال و در ثانیه آخر دچار آسیب دیدگی از ناحیه آرنج دست شدم و نتوانستم ادامه بدهم.

وی ادامه داد: امیدوارم که مشکل خاصی نباشد و ام ار آی بدهم تا میزان آسیب دیدگی مشخص شود.

دلخانی به سطح مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات آلماتی یک رقابت رنکینگ بود و اینکه نفرات خوب آسیا و اروپا در آن شرکت کردند و نفراتی که بدنبال امتیاز برای مسابقات جهانی هستند نیز حضور داشتند.  مسابقات سطح بالایی داشت. برای مصدومیت نمی توانم اکنون چیزی بگویم باید آزمایش ام آر ای بدهم تا اینکه میزان آسیب دیدگی مشخص شود.