شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزیر نیرو#بغداد

رسانه عراقی: وزیر نیرو ایران به بغداد سفر می کند

رسانه عراقی: وزیر نیرو ایران به بغداد سفر می کند

شبکه «الفرات نیوز» عراق خبر داد که «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران به زودی به بغداد سفر خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری برنا، الفرات نیوز به نقل از یک منبع  دولتی که به نام وی اشاره نشده، اعلام کرد که وزیر نیرو ایران هفته جاری به بغداد می رود و با مقام های عراقی دیدار و گفت‌وگو می کند. 
این منبع گفت که علی اکبر محرابیان در این سفر با «مهدی رشید الحمدانی» وزیر منابع آب در مورد حقابه عراق و همچنین دیگر موضوع های مرتبط با آب و نیرو گفت و گو می کند.
«فواد حسین» وزیر خارجه عراق نیز پیشتر از سفر و دیدارهای نزدیک و متقابل هیات های عراقی و ایرانی برای بحث در مورد مشکل بیابان‌زایی و راه‌های مقابله با آن، پرونده آب و رودخانه‌های مرزی و مشترک بین دو کشور خبر داده بود.
هفته گذشته دو هیات ایرانی جداگانه و به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عراق رفتند و با مقام های بلند پایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیش از این وزارت نیرو ایران اعلام کرده بود که وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، طی هفته جاری در صدر هیاتی متشکل از مدیران عالی‌رتبه و ارشد دستگاه‌های اجرایی و هیاتی از تجار و فعالان اقتصادی، به منظور برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر عازم این کشور می‌شود.