شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#کاخ سفید#آمریکا

رویترز:

عربستان دو هیئت سیاسی به کاخ سفید اعزام می کند

عربستان دو هیئت سیاسی به کاخ سفید اعزام می کند

برخی منابع آگاه اعلام کردند که قرار است دو هیئت سیاسی سعودی به آمریکا سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو هیئت سیاسی از سوی دولت عربستان سعودی قرار است به زودی به کاخ سفید در پایتخت آمریکا اعزام شوند.

گفته شده اعزام این هیئت‌ها با هدف رفع تیرگی روابط دو کشور و فراهم کردن زمینه برای دیدار آتی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش، اولین هیئت سعودی قرار است در ۱۵ ژوئن به واشنگتن سفر کند و «مجید بن عبدالله القصابی»، وزیر بازرگانی عربستان سعودی ریاست این هیئت را بر عهده خواهد داشت. همچنین دومین هیئت اعزامی سعودی‌ها به ریاست «خالد الفالح»، وزیر سرمایه گذاری عربستان تا پایان ماه ژوئن به واشنگتن سفر خواهد کرد.

همچنین هیئت‌های اعزامی عربستان سعودی به آمریکا شامل ده‌ها مقام دولتی و مدیران شرکت سعودی خواهد بود که در مورد توافقات و معاملات در چندین بخش از جمله حمل و نقل، لجستیک و انرژی‌های تجدید پذیر گفتگو خواهند کرد.

بایدن روز جمعه اعلام کرده بود که ممکن است به زودی به عربستان سعودی سفر کند، سفری که به گفته منابع متعدد می‌تواند شامل گفتگو با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان باشد.

پیشتر منابع خبری از سفر قریب الوقوع «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و دیدار وی با مقامات این کشور خبر داده بودند و روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد که بایدن سفر به ریاض را به سفر اروپایی و خاورمیانه خود اضافه خواهد کرد. نیویورک تایمز افزود که اقدامات برای تنظیم این سفر که قرار است اواخر ماه ژوئن میلادی (اواسط تیرماه) انجام شود و بایدن طی آن با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد، در حال انجام است.

با وجود انتشار گزارش‌ها درباره سفر بایدن به ریاض، اما روز گذشته «ان‌بی‌سی نیوز» اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی و اراضی اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است. منابع مطلع آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی کردن یک سفر گسترده‌تر به منطقه غرب آسیا در ماه آینده میلادی است. در همین راستا، یک منبع آمریکایی مطلع تأکید کرده است: در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا تاریخ دقیق سفر منطقه‌ای بایدن را مشخص کنیم. هر زمان که تاریخ این سفر مشخص شود آن را اعلام می‌کنیم.