شهر خبر

ایلان ماسک دریچه ای را برای مهاجرت استعدادهای تسلا باز می کند

ایلان ماسک باید از هر ده شغل خود در تسلا یک نفر را اخراج کند. مدیر اجرایی تسلا (TSLA.O) در یک ایمیل داخلی که رویترز مشاهده کرده است، قصد و نیت خود را به عنوان "احساس فوق العاده بد" در مورد اقتصاد ایالات متحده توصیف کرده است.

برخی از نزدیک به 100000 نفر شاغل در این خودروساز برقی ممکن است در حال بررسی سایر گزینه های خود باشند، پس از اینکه ماسک در این هفته اولتیماتوم بازگشت به دفتر ( بعد از دورکاری به علت کرونا) را برای آنها صادر کرد.

 

در ایمیلی که سه شنبه شب برای کارکنان ارسال شد، ماسک تهدید کرد که هرکسی را که ۴۰ ساعت در هفته در دفتر کار نکند، اخراج می‌کند.این در تضاد شدید با انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط شرکت‌های فناوری بزرگی است که در داشتن این افراد با استعداد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کاهش شدید قیمت سهام تسلا در سال جاری، تا حدی به دلیل پیگیری پرهزینه ماسک در توییتر  و همسویی عمومی او با حزب جمهوری خواه ترکیبی سمی برای برخی از کارکنان ایجاد کرده است.

نیکلاس بلوم، استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد، که پیش‌بینی کرد 60 درصد کارمندان تمام وقت به دفتر بازخواهند گشت و حدود 10 درصد کار را ترک خواهند کرد، گفت: «تسلا استعفای بزرگ محلی خود را آغاز می‌کند و حدود 30 درصد به دنبال شغل دیگری خواهند بود.

در پی همه‌گیری کووید-19، تعداد بیشتری از کارکنان فناوری که عادت به کار از خانه یا سیاست‌های ترکیبی دارند، از بازگشت تمام وقت به دفتر خودداری می‌کنند.

یکی از مهندسان سابق تسلا به رویترز گفت که اخیراً به دلیل عدم تعادل بین کار و زندگی، از جمله فشار برای آمدن به دفتر در طول همه‌گیری کرونا، در آلفابت مشغول به کار شده است. او گفت که در گوگل فقط سه بار در هفته باید به دفتر بیاید و برخی از اعضای تیمش از راه دور کار می کنند.

او گفت که دوستانش که از خانه کار می کنند "بازده کمتری ندارند، اما به طور قابل توجهی شادتر هستند."

یکی دیگر از مهندسان سابق تسلا گفت که در طول همه گیری سال 2020 برای کار در دفتر تحت فشار بوده و دو بار - قبل از نقل مکان به اپل - به کووید مبتلا شده است.

تهدید به اخراج کارکنان و سفارش برای بازگشت به دفتر در حالی است که مهندسان تسلا در حال تماشای کاهش غرامت مبتنی بر سهام خود هستند. اما سرمایه‌گذاران همچنین نگران هستند که تلاش‌های ۴۴ میلیارد دلاری ماسک برای توئیتر حواس او را پرت کند، علی‌رغم اینکه ماسک زمان نسبتا کمی را صرف آن می‌کند.

پس از اینکه رویترز برنامه کاهش کارکنان خود را منتشر کرد و توییتر اعلام کرد خرید ماسک از بررسی های مربوط به قوانین ضدانحصار ایالات متحده عبور کرده است، سهام تسلا 9 درصد سقوط کرد. از زمانی که ماسک خرید سهام خود را در اوایل آوریل اعلام کرد، سهام حدود 30 درصد کاهش یافته بود که تقریباً دو برابر کاهش شاخص نزدک بود.

طبق گفته کارمندان سابق و فعلی و داده های ارائه شده به رویترز از سایت های شغلی Blind و Glassdoor، کارکنان تسلا پاداش های سالانه را به شکل سهام دریافت می کنند و معمولاً حقوق نقدی کمتری نسبت به همتایان شرکت های بزرگ فناوری دریافت می کنند.

تاتیانا بکر، که NIAH Recruiting، یک شرکت استخدام برای استارت‌آپ‌ها را اداره می‌کند، اخیراً یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای کارمندان تسلا انجام داد و از 14 درصد افراد پاسخ دریافت کرد، در مقایسه با میانگین نرخ 10 درصدی.