شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#رئیس جمهور

تداوم رویکرد اشغالگری ترکیه؛

اردوغان: شمال سوریه منطقه امن ترکیه است!

اردوغان: شمال سوریه منطقه امن ترکیه است!

رئیس جمهور ترکیه درتوجیه لشکرکشی به سوریه، مناطق مرزی مشترک بین دو کشور را منطقه امن خود خواند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی به توجیه دست درازی این کشور به خاک سوریه پرداخت.

«رجب طیب اردوغان» در جریان نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه در آنکارا اعلام کرد که کشورش ازطریق عملیات جدید با دقت به تکمیل خط امنیتی در مرز جنوبی خود (شمال سوریه) ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه با امنیتی خواندن منطقه ای مرزی به وسعت ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه،رگفت که نمی‌خواهیم کسی در آنجا مزاحمتی برای ما ایجاد کند و به این منظور اقداماتی را صورت می دهیم.

اردوغان در ادامه تعرض متعدد به خاک سوریه و عراق از طریق عملیات های سپر فرات،‌ شاخه زیتون، چشمه صلح، سپر فرات و پنجه-قفل را تلاش درجهت نابودی گذرگاه تروریستی اعلام کرد که بنا بود در مرزهای جنوبی این کشور شکل گیرد.

این اولین بار نیست که اردوغان اظهاراتی در جهت توجیه تجاوزترکیه به خاک سوریه ایراد می کند. پیشتر نیز رئیس جمهور اعلام کرده بود که کشورش طرح خود را برای ایجاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه اجرا خواهد کرد. اردوغان اخیرا بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد از سوی آنکارا با حضور در خاک یک کشور مستقل اعلام کرد: وارد فاز جدیدی در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه شدیم!

ارتش ترکیه در روزهای اخیر با لشکرکشی به شمال سوریه و انتقال تجهیزات سنگین نظامی به این منطقه، برای آغاز عملیاتی جدید آماده می‌شود که از رهاورد آن تحقق اهداف متعددی را دنبال می‌کند.