شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ژاپن#قهرمانی آسیا

ناکامی نمایندگان ترای اتلون ایران در قهرمانی آسیا/ ژاپنی ها بر فراز قاره کهن

ناکامی نمایندگان ترای اتلون ایران در قهرمانی آسیا/ ژاپنی ها بر فراز قاره کهن

تهران- ایرنا- نمایندگان ترای اتلون (ورزش سه گانه) ایران در مسابقات قهرمانی آسیا (کره جنوبی) از رسیدن به مدال ناکام ماندند و در نهایت ژاپن قهرمان قاره کهن شد.

به گزارش ایرنا، دومین دوره مسابقات قهرمانی ‌ترای‌اتلون اسپرینت آسیا در سال ٢٠٢٢ با شرکت ٥١ ورزشکار نخبه آقا در شهر سجونگ کره جنوبی در تاریخ سوم ژوئن مصادف با ١٤ خردادماه جاری برگزار شد.

این مسابقه در قالب ٧٥٠ متر شنا در یک دور، ٢٠ کیلومتر دوچرخه سواری در ۳ دور و ٥ کیلومتر دو در ۲ دور طراحی شده بود که در نهایت، جنتا اوچیتا از ژاپن با زمان ٥٢ دقیقه و ٤٤ ثانیه به مقام اول دست یافت.

آوبا یاسوماتسو از ژاپن با زمان ٥٢ دقیقه و ٥١ ثانیه بر سکوی دوم ایستاد و دیگر ورزشکار ژاپنی ماکوتا اوداکورا با زمان ٥٣ دقیقه و ٥٣ ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

هم‌چنین در این مسابقات امین سقائی با ثبت زمان ٥٦ دقیقه و ١ ثانیه در جایگاه ١٩ نخبگان آسیا، علی رضوانی با زمان ٥٧ دقیقه و ٣٧ ثانیه در مکان ٣٤ و سید پارسا محجوب با زمان ١ ساعت و ١ دقیقه و ٤٩ ثانیه در رده ٤٤ قرار گرفتند.

این رویداد از سطح فنی و رقابتی بسیار بالا بود به گونه‌ای که داریان کونسبایف قهرمان سال قبل از قزاقستان در این مسابقات در رده ١٧؛ نفر سوم سال قبل آیان بیسنبایف که نقره بازی های آسیایی ٢٠١٨ و قهرمانی دواتلون(دوگانه) ٢٠٢٢ را در کارنامه دارد در رده ٩ و اسکار کاگینز قهرمان سال ٢٠١٩ آسیا و المپین جوان و نخبه انگلیسی الاصل هنک کنگی در رده هفتم قرار گرفتند.