شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#ارتحال امام

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم
نیمه خردادماه برای ملت ایران یادآور دو خاطره ماندگار و فراموش ناشدنی است.
۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در حقیقت مبدأ خیزش اسلامی ملت بزرگ ایران است. روزی که مردم قم، تهران و ورامین در اعتراض به دستگیری و تبعید مرجع و پیشوای خویش حضرت امام خمینی (قدس سره)، بی هیچ ترس و واهمه‌ای به خیابان‌ها آمدند و سینه خود را در برابر گلوله دژخیمان رژیم پهلوی سپر ساختند تا برای همیشه به الگویی از غیرت دینی و استبدادستیزی مبدل شوند.
رژیم سلطنتی تصور می کرد با دستگیری امام امت (قدس سره) و به خاک و خون کشیدن جمعی از مردان و زنان این مرز و بوم، خواهد توانست با خیال آسوده به حکومت ظالمانه خویش ادامه دهد؛ اما هدایت گری های امام عزیز و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران موجب شد که ۱۵ سال بعد، پایه‌های حکومت ۲۵۰۰ شاهنشاهی فرو ریخته و بزرگ‌ترین حادثه قرون اخیر یعنی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع بپیوندد. انقلابی که همه مرزهای جغرافیایی را در نوردید و همه ملت‌های ستم‌کشیده و آزادی‌خواه سراسر دنیا را با خود همراه ساخت.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: دشمنان و بدخواهان تصور آن را داشتند که با عروج خمینی کبیر (قدس سره) در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ شعله‌های روشنی‌بخش انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده و طوفان تفرقه و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی را درنوردد؛ اما لطف بی انتهای الهی باز هم بر ملت ایران بارید و فرزند معنوی امام و یار فداکار آن پیر سفرکرده، سکان کشتی انقلاب را در دست گرفت و اینک با گذشت۳۳ سال راه پرافتخار حضرت روح الله با رهبری مقام عظمای ولایت حضرت آیه الله العظمی خامنه ای (مدظله) ادامه یافته و فریاد حق طلبی امام (ره) از زبان مسلمانان و مستضعفان جهان شنیده می شود.

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

همچنین مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در پایان این بیانیه آورده است: ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد؛ انقلاب اسلامی با رهبری‌های داهیانه خلف صالح آن امام بزرگوار هم‌چنان با صلابت ادامه مسیر می‌دهد و با الگو شدن این انقلاب برای کشورهای منطقه و جهان، نشان از افق‌های روشنی پیش روی این انقلاب شکوهمند دارد.

۲۱۲۳۱