ریزش بخشی از یک فروشگاه قدیمی در کرج منجر به تخلیه مغازه‌های اطراف آن شد.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در این خصوص گفت: این مغازه قدیمی ایمن سازی و چهار مغازه اطراف آن تخلیه شد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات لازم ایمن سازی با همکاری راهور، نیروی انتظامی، شهرداری کرج در این محوطه انجام شده و هیچ نگرانی برای ساکنان وجود ندارد.

فلاح نژاد یادآورشد: حرکت توده خاک علت ریزش بخشی از این مغازه قدیمی بوده است.

غلامرضا رضوانی، معاون شهرداری کرج نیز در این خصوص، اظهار کرد: به محضِ اطلاع از ریزش دیوارِ ساختمان جنب سینما هجرت، تیم های آتش نشانی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات اولیه پیشگیری از وقوع بحران به سرعت و طبق پروتکل‌های ایمنی و با مشورت و اطلاعِ مقامات بالادستی عملیاتی شد و هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت.

تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر

وی با بیان اینکه تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: با حضور به موقع تمامی مسؤولان دستگاه‌های مرتبط و انجام تمهیدات لازم، هیچ گونه خسارت جانی رخ نداده و ایمن سازی کامل و مدیریت ترافیکی و انتظامی در محل و منطقه نیز انجام شده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در ادامه با بکارگیری بیل مکانیکی، ۴ دستگاه کامیون و لودر، ۳ دستگاه نیسان و ۲۰ نفر نیروی انسانی عملیات گودبرداری، تخلیه و ایمن سازی محل حادثه انجام پذیرفت و همچنین عملیات عمرانی احتمالاً تا ۲ روز آتی ادامه خواهد داشت.