شهر خبر

افزایش ظرفیت در بخش دانشجویان دندانپزشکی مشابه پزشکی

افزایش ظرفیت در بخش دانشجویان دندانپزشکی مشابه پزشکی

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در بخش دندانپزشکی در کمیسیون علم و آموزش ابحث افزایش ظرفیت مطرح شد و گزارش اولیه مطرح شد که در حال حاضر در بخش آماری اختلافاتی وجود دارد که در حال به حداقل رساندن این اختلافات هستیم تا مشابه پزشکی بتوانیم سقف ظرفیت را تعیین کنیم.

رجبعلی برزویی معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره نحوه نظارت شورا بر روند افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی اظهار کرد: یکی از وظایف شورا راهبری این امر است. دو بند در این مصوبه مطرح شده است که عبارتند از افزایش ظرفیت پزشکی از سال 1401 و دیگری آوردن پیشنهاد افزایش ظرفیت دندانپزشکی و افزایش تخصص رشته پزشکی است.

وی افزود: در بخش اول طبق مصوبه قرار شده تا آیین نامه ای بر نحوه افزایش را به شورای سنجش و پذیرش بدهند و این شورا پس از تصویب به ما اطلاع رسانی می کند همچنین در دفترچه اعمال خواهد شد.

برزویی با اشاره به اینکه این فرآیند با روند مطلوبی پیش رفته است بیان کرد: پس از برگزاری جلسه در شورای سنجش و پذیرش و آیین نامه ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرده در این شورا تصویب و اجرایی خواهد شد.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یقینا امسال افزایش ظرفیت 20 درصدی که شامل 1600 نفر می شود را خواهیم داشت. اصلاحاتی که آیین نامه نیاز داشت انجام شده و پس از توافقات اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بخش افزایش ظرفیت در بخش دندانپزشکی و پزشکی تخصصی اشاره کرد و گفت: در بخش دندانپزشکی در کمیسیون علم و آموزش مطرح شد و گزارش اولیه مطرح شد و در حال حاضر در بخش آماری اختلافاتی وجود دارد که در حال به حداقل رساندن این اختلافات هستیم تا مشابه پزشکی بتوانیم سقف ظرفیت را تعیین کنیم.

 

انتهای پیام