شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#سیاه#داوران#داوری#برگزاری مسابقات

ناظمی: سیاه نمایی و انداختن تمامی شکست‌ها بر گردن داوران غیرمنصافه است

ناظمی: سیاه نمایی و انداختن تمامی شکست‌ها بر گردن داوران غیرمنصافه است

تهران- ایرنا- مسئول برگزاری مسابقات لیگ فوتبال زنان گفت: داوران مظلوم واقع می‌شوند و اشتباه داوری همواره وجود دارد و نمی‌توانیم آن را از فوتبال جدا کنیم. سیاه نمایی و بزرگ نمایی اشتباهات از طرف سرمربیان برخی تیم‌ها منصفانه نیست.

گلاره ناظمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره اعزام تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان به جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: تیم خاتون بم قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان حتما به جام باشگاه‌های آسیا ازبکستان اعزام می‌شود و باید از ۲۵ شهریور ماه به مصاف تیم‌های هند، اردن و ازبکستان برود و امیدوارم که نتایج خوبی کسب کند.

وی با تشکر از همکاری تمامی باشگاه‌ها برای اعزام تیم ملی به جام ملت‌های آسیا، گفت: لیگ برتر به مدت ۲ ماه تعطیل بود و در شروع لیگ باشگاه‌ها با هدف تعامل با تیم ملی گام برداشتند و تیم‌ها با توجه به شرایط سخت مالی؛ اما با تیم ملی همکاری کردند و سطح کیفی مسابقات لیگ برتر هم بهتر شد. هر سال شاهد رشد مسابقات لیگ هستیم و امیدوارم در سال آینده این روند ادامه داشته باشد.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان با اشاره به اینکه همواره در مسابقات لیگ برتر نقطه ضعف وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر سال تلاش می‌کنیم تا این نقاط ضعف را کاهش دهیم. تیم‌هایی از لیگ دسته اول به برتر صعود می‌کنند و شاهد اختلاف امتیازی زیاد ‌تیم‌های بالای جدول هستیم، به همین دلیل لیگ دسته ۲ را راه اندازی کردیم تا تیمی که به لیگ برتر می‌رسد مسیر سخت تری برای حضور در لیگ برتر داشته باشند. در واقع تیم‌ها از فصل آینده باید در لیگ دسته ۲ شرکت کنند و این موضوع سبب می‌شود تا تیم‌هایی که به لیگ برتر راه می‌یابند، از نظر کیفی و امکانات در سطح بالاتری و اختلاف و شکاف کمتری با بقیه تیم‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر صورت از فصل آینده شاهد بهتر شدن کیفیت تیم‌ها هستیم. همچنین باید تعامل میان هیات‌ها و باشگاه از نظر حمایت مالی بیشتر شود. در این فصل شاهد پویایی و رقابت در وسط جدول میان تیم‌های ملوان و البرز هستیم و رقابت فشرده‌ای هم در ابتدای جدول وجود دارد.

ناظمی انداختن تمامی شکست‌های تیم‌ها را بر گردن داوران غیرمنصفانه دانست و گفت: داوران مظلوم واقع می‌شوند و اشتباه داوری همواره وجود دارد و نمی‌توانیم آن را از فوتبال جدا کنیم. سیاه نمایی و بزرگ نمایی این اشتباهات از طرف سرمربیان برخی از تیم‌ها منصفانه نیست. همانطور که سطح مسابقات لیگ برتر رشد می‌کند، سطح داوران هم باید رشد کند. آنها نیازمند کلاس‌های داوری هستند و قطعا درخصوص آموزش آنها تدبیری می‌اندیشند تا سطح آنها هر روز بالاتر برود؛ اما درست نیست که تمامی شکست‌ها و گل‌های خورده را گردن داور بیاندازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آخرین قضاوتی که در فوتسال داشتید، چه زمانی بود، یادآور شد: آخرین مسابقاتی که سوت زدم در جام ملت‌های مردان آسیا مالزی در اردیبهشت ماه بود که تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه، هنگ کنگ و مغولستان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. قضاوت در این دیدار مانند دیگر مسابقات جام ملت‌های آسیا تجربه خوبی بود.

داور بین‌المللی فوتسال درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان نیز گفت: امیدوارم تیم ملی با توجه به اینکه ۲ دوره قهرمان آسیا شده است، بتواند از این عنوان دفاع کند. زیرا باقی کشورها منتظر ما نمی‌مانند و هر سال پیشرفت می‌کنند. حتی کشورهای کویت و عراق از توانایی ما استفاده می‌کنند و نباید از این قافله عقب بمانیم و یادمان بماند که قهرمان قاره کهن هستیم و باید این روند پیشرفت ادامه یابد.