شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فلسطین

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی:

ایران همواره حامی و پشتیبان مقاومت فلسطین بوده است

 ایران همواره حامی و پشتیبان مقاومت فلسطین بوده است

به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ایران همواره حامی و پشتیبان مقاومت فلسطین بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همزمان با فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان مقاومت ملت فلسطین بوده است.

«زیاد النخاله» همچنین در ادامه گفت: «انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را تغییر داد و به ملت‌های منطقه به ویژه ملت و مقاومت فلسطین جرأت و شجاعت بیشتری داد تا در برابر سیاست‌های آمریکا و دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده و مقاومت کنند.»

به گفته دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ملت و مقاومت فلسطین امروز به پشتوانه شجاعت و دلاوری خود و حمایت‌های مادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران توانسته در برابر رژیم اشغالگر و توسعه‌طلبی‌های آن ایستاده و در هر نقطه از فلسطین با آن رویارو شده و به این رژیم غاصب ضربه وارد کند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه ای به موضوع فلسطین داشتند. حضرت امام در اوج قدرت نظام ستم شاهی، افشاگر روابط پنهان رژیم شاه و اسرائیل بود و مقابله با خطر اسرائیل برای جهان اسلام را بسیار جدی و پیگیرانه دنبال می‌کرد.

افشای روابط پنهان و آشکار شاه با اسرائیل و مخالفت با کمک‌های بی دریغ رژیم شاه به دشمن مشترک مسلمانان یکی از انگیزه‌های قیام امام خمینی را تشکیل می‌داد که خود در این باره فرموده است: «یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داده است، کمک او به اسرائیل است. من همیشه در مطالبم گفته‌ام که شاه از همان اول که اسرائیل به وجود آمد با او همکاری کرده است و وقتی که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان به اوج خود رسیده بود، شاه همچنان نفت مسلمین را غصب کرده و به اسرائیل می‌داد و این امر، خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است.»