شهر خبر

استقلال امسال واقعا «تیم» بود/ حسینی بهترین عملکرد را داشت

استقلال امسال واقعا «تیم» بود/ حسینی بهترین عملکرد را داشت

پیشکسوت استقلال گفت: هر کسی به وظیفه خود عمل کرد و ماحصلش شد قهرمانی در لیگ برتر.

کامیار کاردار، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره بازی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: بازی تحت الشعاع حضور پرشور تماشاگران بود و اندکی هم کمبود انگیزه وجود داشت. نفت ماندنش تضمین شده بود و استقلال به دنبال حفظ رکورد شکست ناپذیری. البته آبی‌ها بر بازی احاطه کامل داشتند و رقیب به دنبال اتلاف وقت بود که به هدف خود یعنی نباختن در زمین حریف رسید. به نظرم انگیزه آن‌ها بیشتر از استقلال بود. تیم مجیدی با هدف حفظ رکورد شکست ناپذیری وارد زمین شد. به طور کلی بازی بار فنی نداشت و بیشتر هیجانی بود.

پیشکسوت آبی‌پوشان تحلیل خود درباره قهرمانی تیم را اینگونه مطرح کرد: استقلال امسال واقعا «تیم» بود. از کادر فنی تا مدیریت و بازیکنان یکدل بودند و اصلا ستاره خاصی نداشت. از بازیکنان تا خود مدیریت همه ستاره بودند. هر کسی به وظیفه خود عمل کرد و ماحصلش شد قهرمانی. من نقش مدیریت را واقعا بالا می‌دانم که نشان داد یک مدیر فوتبالی و با دانش چقدر می‌تواند در تیمی چون استقلال موفق باشد.

وی در ادامه با انتقاد از مدیران پیشین اظهار داشت: استقلال در سال‌های گذشته از مدیریت به شدت ضربه خورد. در سال‌های گذشته افرادی به این باشگاه آمدند که کارآیی نداشتند و به دیگران هم فرصت نمی‌دادند. از نظر فنی هم باید بگویم مجیدی کادر بسیار با دانشی را انتخاب کرد. او به سبک مربیان سنتی عمل نکرد و دستیارانی بسیار خوب انتخاب کرد. هم آقای پین و هم آقای مصطفوی نقش خود را عالی ایفا کردند و هر دو کارنامه دار بودند.

کاردار درباره مجیدی و نقش او در قهرمانی گفت: خود فرهاد هم فعل خواستن را صرف کرده بود و به قولش وفا کرد. او از لحاظ روحی و روانی با بازیکنان ارتباطی خوب داشت و با وجود تیم‌های قدری چون پرسپولیس، فولاد و سپاهان توانست شادی را برای هواداران استقلال به ارمغان بیاورد. این قهرمانی واقعا گوارای وجود هواداران باشد که در این سال‌ها سختی کشیدند و با اشتباهات مدیران قبلی سوختند و ساختند. هواداران سختی کشیدند و به عقیده من این قهرمانی پاک‌ترین قهرمانی در 21 دوره گذشته بود که زیایی‌اش با بالا بردن جام توسط وریا غفوری دو چندان شد.

وی درباره آینده استقلال افزود: از نظر فنی معتقدم استقلال نیاز به تقویت بازیکن دارد. استقلال در بخش هجومی نیاز به تمام کننده دارد. به کسی که در 18 قدم چشم بسته گل بزند. چیزی که در ترکیب امسال استقلال نبود. همچنین یک پلی‌میکر که در میانه زمین با خلاقیت به تیم کمک کند. در بازی‌هایی که رقبا با بستن بازی به رقیب فرصت نمی‌دهند، استقلال نیاز به یک بازیکن خلاق دارد.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره نقطه قوت آبی‌ها گفت: در زمینه کارهای دفاعی اصلا نمی‌توانم ایرادی بگیرم زیرا هم دروازه‌بان و هم بازیکنان خط دفاعی بی‌نظیر ظاهر شدند و ایفای نقش بسیار خوبی داشتند. با وجود آن که 2 بازیکن اصلی رفتند و 30 درصد نفرات از تیم جدا شدند اما ساختار خط دفاعی آنقدر خوب بود که خدشه‌ای به تیم وارد نشود. یک ساختار درست باعث چنین اتفاقی می‌شود که حتی دیگر بازیکنان هم در این سیستم بدرخشند. قطعا کیفیت خود بازیکنان هم موثر است اما ساختارسازی و تفکرات آن ساختار است که باعث موفقیت می‌شود.

کاردار گفت: به نظرم استقلال بسیار پخته و خوب کار کرد. درباره سیدحسین حسینی هم باید بگویم حسینی امسال بهترین عملکرد را داشت و در این سال‌ها روند خوبی را در پیش گرفته است. علیرضا بیرانوند در اوج آمادگی نیست و با احترام به دیگر دروازه‌‌بان‌ها باید بگویم آن‌ها فقط نام هستند و حسینی شایسته حضور در جام جهانی قطر است.

انتهای پیام