شهر خبر

ادامه بحران در وزنه‌برداری/ برخواه از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد

ادامه بحران در وزنه‌برداری/ برخواه از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد

تهران- ایرنا- «محمدحسین برخواه» از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری برکنار شد. از «سعید علی‌حسینی» به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی او یاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان چندی پیش میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، علی هاشمی، سیدایوب موسوی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، رضا حسن‌پور، علی داودی، رضا بیرالوند و پیمان جان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. این اردو از سوم خردادماه آغاز شد. در حدود یک هفته پس از آغاز این اردو، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در اعتراض به شرایط حاکم بر فدراسیون و کمبود امکانات، اردوی آماده‌سازی را ترک و به خانه‌های خود بازگشتند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری و محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی نسبت به اعتراض دست‌جمعی ملی‌پوشان این رشته واکنش‌های متفاوتی داشتند. واکنش‌هایی که موجب شد تا این ورزشکاران بیانیه‌ای را به طور مشترک در صفحه اجتماعی خود منتشر کنند.

اما این پایان کار نبود و «محمدحسین برخواه» امروز (جمعه) از سوی رئیس فدراسیون برکنار شد. 

ملی‌پوشان وزنه‌برداری در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا زمان فراهم شدن فراهم به اردو باز نخواهند گشت. اردو آماده سازی تیم ملی وزنه ‌رداری برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی بود.

سعید علی‌حسینی سرمربی تیم جوانان ایران، جدی‌ترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان است.

برخواه در سال ۲۰۱۵ به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران برگزیده شد و در مسابقات ۲۰۱۶ آسیایی به عنوان نائب قهرمانی و سپس به مقام قهرمانی در مسابقات جهانی دست پیدا کرد. وی تا سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان ایران بود و در سال ۲۰۱۸ با توجه به عملکرد فوق‌العاده محمدحسین برخواه، وی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران برگزیده شد.