شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#گیلان#جمهوری آذربایجان

بازسازی پل مرزی آستارا از تیرماه امسال آغاز می شود

بازسازی پل مرزی آستارا از تیرماه امسال آغاز می شود

آستارا - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: پل مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در مرز آستارا به دلیل قدمت زیاد آن فرسوده شده است و اجرای طرح بازسازی آن از تیرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسحاقی روز جمعه در بازدید از بندر، گمرک، پایانه مرزی و راه آهن آستارا افزود: کارهای مربوط به مناقصه طرح بازسازی پل توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به زودی انجام می شود زیرا این پل بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای در زمینه رونق تجارت بین المللی بین ایران و اوراسیا نقش تعیین کننده ای دارد.

وی اضافه کرد: کوتاهی هایی در زمینه لایروبی بندر آستارا از سوی سازمان بنادر و پیمانکار صورت گرفته و باعث تضییع حقوق بیت المال شده است که تا نیمه اول تیرماه بخش زیادی از لایروبی بندر انجام می شود.

معاون استاندار گیلان گفت: تا دهم تیرماه کارهای مربوط به راه اندازی فضای ٢ هکتاری برای تیرپارک در آستارا انجام خواهد شد  و با ساخت آن شاهد ساماندهی کامیون های ترانزیتی در این شهرستان خواهیم بود.

اسحاقی افزود: مشکلات مربوط به سیستم برق پایانه ریلی آستارا با پیگیری های فرمانداری این شهرستان به زودی رفع می شود و با توجه به انجام فعالیت های اقتصادی در آن نقطه تجاری، باید کوتاهی های مربوط به شرکت آذری برطرف شود.

نشست با تجار و فعالان اقتصادی آستارا از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در شهرستان آستارا بود.

  شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، واقع شده و با جمهوری آذربایجان از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در ارتباط است.