شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جانفشانی مدافعان سلامت برای صفر شدن فوتی های کرونا

جانفشانی مدافعان سلامت برای صفر شدن فوتی های کرونا

دبیر "اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم"، گفت: مدافعان سلامت به عنوان قهرمانان ملی کشور برای صفر شدن فوتی های کرونا جانفشانی کردند.

مسعود شجاعی طباطبایی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کرونا یک اتفاق تلخ و هم گیر بود، افزود: آمار فوتی کرونا در حالی در ایران به صفر رسید که در برخی از کشورها مثل آمریکا و برزیل به شدت درگیر کرونا هستند و این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران هم در حوزه فناوری و هم در حوزه فرهنگی و هم برای ریشه کن کردن کرونا اقدامات اساسی انجام داد.

وی با اشاره به نقش مسئولین نظام سلامت و وزارت بهداشت در کنترل بحران کرونا در کشور، گفت: مسئولین وزارت بهداشت جانفشانی کردند، همان طور که رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای امنیت ملت جان خود را فدا کردند، مدافعان سلامت نیز در دوران کرونا جان خود را فدا کردند و آنها قهرمانان ملی کشور هستند.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم» افزود: باید قدردان زحمات چه آنهایی که در بحث تحقیقات و چه آنهایی که در مواجهه مستقیم با کرونا تلاش کردند، بود.

شجاعی طباطبایی افزود: حتی ما می‌دیدیم که بسیاری از اعضای کادر درمان و پرستاران، هفته‌ها از خانواده‌های خود بی اطلاع بودند و خود را وقف سلامت مردم کردند تا مشکل کرونا در کشور حل شود.

وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره آنهایی که به عنوان قهرمانان ملی سلامت شهید شدند را گرامی بداریم، تصریح کرد: باید قدردان کسانی باسیم که در این حوزه به خصوص در زمینه بهداشت و درمان خدمت کرده اند.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم» با بیان اینکه تاریخ کشور ما نقش بی‌بدیل آنها را ثبت می‌کند، تاکید کرد: همانطور که رزمندگان مدافعان امنیت ما بودند، کادر درمان و سلامت کشور مدافعین سلامت کشور محسوب می‌شوند. آنها از خاک و مرز و بوم کشور دفاع کردند و اینها از سلامت و جان و مردم دفاع کردند و باید یاد خاطره آنها را گرامی داشت.

شجاعی با بیان اینکه مردم احترام خاصی برای کادر درمان قائل هستند، گفت: اینجانب نیز همواره به مدافعان سلامت احترام گذاشته و می‌گذارم چرا که این عزیزان خالصانه زحمت کشیدن و با تحمل همه سختی‌ها جان خود را فدای سلامتی مردم کردند.

وی افزود: با این کلمات نمی‌توان زحمات آنها را جبران کرد و ما تا ابد مدیون جانفشانی آنها هستیم.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم» گفت: ما شاید اولین کشوری بودیم که در حوزه کرونا در خصوص کارتون و کاریکاتور واکنش نشان دادیم که البته نقش وزارت بهداشت در این زمینه تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بین المللی ما کرونا را شکست می‌دهیم، تصریح کرد: با محتوای توصیه‌های بهداشتی و مدافعان سلامت، این مسابقه شکل گرفت و خوشبختانه خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت و بازخورد خوبی داشت.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم» با بیان اینکه از ۸۸ کشور دنیا نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ اثر برای شرکت در این مسابقه ارسال شد، افزود: ما اولین کشوری بودیم که در این حوزه کار فرهنگی انجام دادیم و در داخل کشور ۱۱ نهاد و ارگان با ما همراهی کردند.

شجاعی طباطبایی گفت: از همان ابتدا یکی از موضوعات ما این بود که که بعد از امیدواری برای ما از بین رفتن کرونا، مردم چه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: اتفاقات خوبی افتاد و کاریکاتورهایی به این مضمون رسید که مردم از خانه‌های خود بیرون آمده، همدیگر را بغل کرده و جشن برگزار می‌کنند. در حال حاضر با عنایت خدا این اتفاق افتاد.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم»، گفت: اتفاق دیگر این بود که ما جزو اولین کشور بودیم بحث ریشه کن کردن کرونا، تولید واکسن و ارائه واکسن را به طور جدی دنبال و برای ایجاد امنیت مردم کشورمان تلاش کردیم.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: در حال حاضر که آمار فوتی کرونا به صفر رسیده و موقع خوشحالی است، آن کاریکاتورها معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کاریکاتورهای مختلفی را در خصوص مقابله با کرونا و توصیه‌های بهداشتی کار کرده، افزود: در ایران هر کسی به اندازه توان خود در این زمینه کار کرده و کمتر کسی را داریم که در حوزه تجسمی کاری نکرده باشد.

دبیر «اولین مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم» با بیان اینکه زبان کارتون و کاریکاتور یک زبان بین‌المللی و رایج است، گفت: چون در این بخش از چاشنی طنز استفاده می‌شود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.