شهر خبر

معاون نبیه بری: با همه دنیا غیر از اسرائیل تعامل خواهیم کرد

معاون نبیه بری: با همه دنیا غیر از اسرائیل تعامل خواهیم کرد

معاون رئیس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره روابط با رژیم صهیونیستی و نیز ترسیم مرز دریایی لبنان با این رژیم پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان خطاب به صهیونیستها گفت: به شما توصیه می‌کنم که اگر تحلیل و برآوردهای خود را بر اساس خبرچین‌هایتان در لبنان تنظیم می کنید، آنرا تغییر دهید زیرا آنها شما را به خواسته‌هایتان نمی رسانند.

وی افزود:  من با همه جهان غیر از اسرائیل تعامل خواهم کرد زیرا لبنانی هستم و موضعی علیه لبنان اتخاذ نخواهم کرد.

بوصعب درباره ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی هم تصریح کرد: بهتر است که به طرح ارائه شده از سوی آموس هوکشتاین جوابی بدهیم. درباره ترسیم مرز دریایی با اسرائیل هم حامی موضع گیری سرتیپ ابراهیم هستیم که هرگونه اقدام اسرائیلی شمال خط 29 اقدامی تجاوزکارانه و بیجاست.

از سوی دیگر «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان هم گفت: لبنان خط 29 را خط گفتگو می داند و آنچه در داخل خط 29 است جزو مناطق مورد مناقشه است و دشمن صهیونیست حق استخراج نفت یا هر اقدامی در شمال این خط را ندارد.

وی بیان کرد: هرگونه اقدامی تعدی به ثروت نفتی لبنان خواهد بود و به مثابه تعدی به حاکمیت لبنان و حقوق آن است.

ابراهیم افزود: طرف آمریکایی منتظر پاسخ مقامات لبنانی و به آنچه آموس هوکشتاین در سفر اخیرش به بیروت مطرح کرده است و این پاسخ باب رایزنی و گفتگوهای مجدد تحت نظارت سازمان ملل و میانجی‌گر امریکایی را باز می کند.

ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و اشغالگران اسرائیلی به سبب کشمکش درباره خط معیار و ملاک مرزی بین دو طرف وارد نقطه عطف جدیدی شده است.

در سایه مذاکرات غیر مستقیم بین لبنان و اشغالگران، میانجیگر آمریکایی تلاش کرد تا خط 23 درجه را به عنوان راه حل میانه پیشنهاد کند و اینکه 500 کیلومتر مربع از اصل 850 کیلومتر به لبنان داده شود،اما تیم مذاکره‌کننده به ریاست فرماندهی ارتش لبنان بر موضع خود در انتخاب خط 29 درجه به عنوان معیار پافشاری کرد.

انتهای پیام/