شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#رئیس جمهور#قم

رئیس دفتر رهبری در قم : امام به انتخابات واقعی و درست راضی بودند / ایشان انتخاب رهبر ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را حق مردم می دانستند

رئیس دفتر رهبری در قم : امام به انتخابات واقعی و درست راضی بودند / ایشان انتخاب رهبر ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را حق مردم می دانستند

جماران نوشت : حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی عراقی گفت: مقام معظم رهبری فانی در امام هستند. مهم‌ترین، عمیق‌ترین و راهبردی‌ترین صحبت‌های ایشان در طول سال ، صحبت‌های ۱۴ خرداد در حرم امام است

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم از نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» در قم بازدید کرد.

خلاصه گفت و گو با وی که در حاشیه این بازدید انجام شد، در پی می آید:

- شما ببینید چند سال از تدریس اخلاق امام در فیضیه قم می‌گذرد که محصول مکتوبش که کتاب «چهل حدیث» است. شب قبل در دفتر حضرت آقا جلسه‌ای بود. یکی از شاگردانِ شاگردان امام با خواندن چهل حدیث، آن را از نگاه سیر و سلوک توضیح می داد که بر اساس آنچه در این کتاب آمده، اولین مرحله، مرحله تفکر است و اینکه تفکر در مسیر سیر و سلوک امام یعنی چه. مرحله دوم، مرحله‌ی تذکر است که در چهل حدیث یک سرفصلی را به این مرحله اختصاص داده اند و توضیح می داد که این واژه یک واژه قرآنی است.

-امام قبل از اینکه رهبر سیاسی باشند، یک عارف و معلم اخلاق بودند. به نظرم مهمترین درس امروز از مکتب امام که می توانیم بیاموزیم همین است. جامعه ما، امروز بیش از زمان دیگری به معنویت عرفان و اخلاق امام نیازمند است. مهم‌ترین رسالتی که ما بر عهده داریم این است که از خدا بخواهیم امام را آنگونه که هست به نسل جدیدی معرفی کند.

- من این‌طور می‌توانم تعبیر کنم که مقام معظم رهبری فانی در امام هستند. مهم‌ترین، عمیق‌ترین و راهبردی‌ترین صحبت‌های ایشان در طول سال صحبت‌های ۱۴ خرداد در حرم امام است. مواردی هست که من نمی توانم بگویم ایشان راجع به شخصیت منحصر به فرد امام چگونه فکر می کنند. و زیاد نمی‌توان گفت که ایشان در باب شخصیت امام چطور فکر می‌کنند؛ ایشان یک بار قریبه به این مضمون گفتند، «بعضی‌ها تعبیر می‌کنند امامین انقلاب؛ این خوب و درست نیست، بلکه این انقلاب تنها یک امام داشت».

محمدی عراقی (1)

- ما شخصیت‌های بزرگ دیگری هم داشتیم. بعضی‌ از این شخصیت‌ها بسیار زود شهید شدند مثل شهید بهشتی و شهید مطهری که تعابیر مختلفی نیز در مورد امام داشتند. امام در مورد شهید مطهری گفتند، حاصل عمر من بود؛ اما می‌بینیم برخی تعابیری که نسبت به آقا داشتند، در آینده معلوم شد. خدا رحمت کند مرحوم حاج احمد آقا را که بعد از رحلت امام در اجلاس خبرگان دیدگاه و نظر امام را افشا کردند که نشان داد این رابطه یک رابطه دو طرفه بوده است.

- ایشان همیشه خود را شاگرد مکتب امام می‌دانند. این برای ما درس بزرگی است که بدانیم مکتب انسان ساز امام چنین شاگردانی را تربیت کرده و الحمدالله امام زنده و ناظر است. ما امروز امام، شهید مطهری و شهید بهشتی را نداریم اما این معجزه ی باقیه ی امام در وجود مقام معظم رهبری هست و دقیقا با همان شیوه و رفتار ایشان است. در مسائل بین المللی، عظمت ایشان مانند امام است و با ارزش‌های انقلاب هم‌خوانی دارد و همان موضع امام را در برابر آمریکا و اسرائیل می‌بینیم. خدا را باید برای این نعمت شکر کنیم.

- شما می‌بینید در سرود سلام فرمانده مردم چه عظمتی را از خود نشان دادند؛ از بچه ۴ ساله تا پیرمرد و پیرزن؛ بچه‌ ها پدر بزرگ و مادربزرگشان را به استادیوم آزادی آوردند؛ حزب اللهی و غیر حزب اللهی حتی خانمی که از لحاظ پوشش مناسب نبود به عشق امام زمان(عج) آمدند. به نظرم همه این‌ها کرامات امام است.

محمدی عراقی (2)

- امام به نقش مردم به معنای واقعی باور داشتند و خود را خادم مردم می‌دانستند. وقتی که امام گفتند، به من خدمتگزار بگویید، نه رهبر؛ تعارف نبود، این موضوع از عمق جان امام سرچشمه می‌گیرد. بعضی از روحانیون و مقدسین به امام می گفتند که چرا امام به زن‌ها بهاء می‌دهد، امام گفتند ما با همین زن‌های لچک به سر شاه را بیرون کردیم، آن وقت شما می‌گویید من آن‌ها را بیرون کنم! امام به انتخابات واقعی و درست راضی بودند، انتخابات را امری تشریفاتی نمی‌دانستند. ایشان واقعا این را حق مردم می‌دانستند که بتوانند رییس جمهور و نماینده مجلس خود را و حتی رهبر را انتخاب کنند.

۲۱۲۱۷