شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک#مسابقات جهانی#کره جنوبی#2020

غیبت قهرمان پارالمپیک در بازدید رئیس فدراسیون از اردو/ روح‌الله رستمی در لیست اعزام به مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری

غیبت قهرمان پارالمپیک در بازدید رئیس فدراسیون از اردو/ روح‌الله رستمی در لیست اعزام به مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری

قهرمان مسابقات پاراوزنه‌برداری در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، در لیست اعزام به مسابقات جهانی کره جنوبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پاراوزنه‌برداری از روز 3 خرداد ماه آغاز شده و تا 23 ماه جاری در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.

حسین توکلی سرمربی تیم ملی برای این اردو 9 ورزشکار به نام‌های روح‌الله رستمی، سید حامد صلحی‌پور، محسن بختیار، سامان رضی، احمد امین‌زاده، امیر جعفری، مهدی صیادی، علی‌اکبر غریب‌شاهی و علی سیفی را به فراخواند تا این نفرات خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی کره جنوبی به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس کنند.

روز گذشته (پنجشنبه) شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، از این اردو بازدید کرد و در جریان شرایط ملی‌پوشان قرار گرفت. نکته مهم در این اردو غیبت روح‌الله رستمی قهرمان پارالمپیک 2020 توکیو بود.

این ورزشکار توانمند که پس از پارالمپیک به دلیل مصدومیت نتوانست وزنه بزند و در تمرینات شرکت کند، چندی قبل در اعتراض به شرایط موجود، اعلام کرد که از دنیای ورزش خداحافظی می‌کند و دیگر قصد بازگشت ندارد. در همین خصوص جلساتی نیز برای بازگشت او از سوی مسئولان برگزار شد و به نظر می‌رسد تفاهم لازم برای بازگشت او ایجاد شده است.

بر همین اساس رستمی در مرحله پنجم اردو حضور دارد و البته تمرینات سبکی را انجام می‌دهد. دلیل اینکه او روز گذشته و در زمان بازدید اسبقیان حضور نداشت، انجام فیزیوتراپی بود.

نام رستمی در لیست اعزام به مسابقات جهانی کره جنوبی قرار دارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که رستمی برای داشتن شانس حضور در پارالمپیک، ملزم به سفر به کره جنوبی است اما می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی مرتبط با مصدومیتش، وزنه نزند.

انتهای پیام/