شهرخبر

درخشش بانوان دونده کردستانی در مسابقات کشوری و چند خبر ورزشی دیگر

درخشش بانوان دونده کردستانی در مسابقات کشوری و چند خبر ورزشی دیگر

سنندج- ایرنا- کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز و مقام سوم تیمی در مسابقات کشوری توسط بانوان دونده کردستانی، دعوت سه ورزشکار استان به اردوی تیم ملی کشتی نونهالان کشور و میزبانی شهرهای سنندج و قروه در مسابقات دور برگشت لیگ دسته یکم فوتسال بانوان کشور، عناوین چند خبر کوتاه ورزشی از کردستان است.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن رقابت های دو و میدانی قهرمانی بانوان رده سنی بزرگسالان کشور به میزبانی مشهد، بانوان کردستانی با ایستادن بر سکوی سوم، کاپ برنز این رقابت ها را بالای سر بردند.

دو و میدانی کاران کردستانی در پایان این رقابت ها با کسب سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز در رده سوم تیمی قرار گرفتند که ۲ مدال طلا توسط کژان رستمی و یک طلای دیگر هم توسط صدف آقاجانی به دست آمد.

تیم خراسان رضوی میزبان مسابقات با کسب پنج مدال طلا، سه نقره و ۲ برنز کاپ قهرمانی را در خانه خود حفظ کرد و تیم تهران نیز با پنج مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز نایب قهرمان شد.

این رقابت‌ها تحت عنوان جام امام رضا(ع) و گرامیداشت استاد «علی باغبانباشی» با حضور شرکت کنندگان سراسر کشور از روز ۱۱ خرداد به میزبانی مشهد مقدس آغاز شد و شامگاه پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه پایان یافت.

دعوت سه کردستانی به اردوی تیم ملی کشتی نونهالان کشور

اولین مرحله از اردوی آمادگی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد رده سنی نونهالان کشور از ۱۷ خرداد ماه به میزبانی تهران آغاز خواهد شد و بر این اساس نفرات برتر و فنی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد نونهالان که به میزبانی سنندج برگزار شد به اولین مرحله اردوی آمادگی ملی پوشان دعوت شدند.

کامران امانی، کشتی گیر کردستانی در وزن ۵۷ کیلوگرم رشته آزاد همراه با ۴۰ کشتی گیر دیگر از سراسر کشور به این اردو فراخوانده شده است و تمرینات خود را از روز ۱۷ الی ۲۷ خرداد ماه زیر نظر مسعود واحدی سرمربی نونهالان در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی تهران برگزار خواهد کرد.

آرشام عظیمی  در وزن ۶۲ کیلوگرم و متین ولدی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم رشته فرنگی ۲ کشتی گیر دیگر کردستانی دیگر نیز از سوی سرمربی تیم ملی کشتی نونهالان به این اردو دعوت شده اند.

قروه و سنندج میزبان رقابت‌های فوتسال لیگ دسته یک بانوان شدند

مسابقات دور برگشت لیگ دسته یکم فوتسال بانوان از روز ۱۷ خرداد در گروه های هشتگانه و در شهرهای مختلف آغاز می شود و نمایندگان کردستانی میزبانی دور برگشت گروه های سوم و هشتم را برعهده دارند.

با اعلام سازمان لیگ فوتسال مسابقات دور برگشت گروه سوم لیگ دسته یکم بانوان کشور طی روزهای ۱۷ تا ۲۲ خردادماه با حضور تیم های بانوان شورای دلبران قروه، کیا چالوس، بهمن بهبهان، هیات فوتبال قزوین، آنی پمپ ترکان به میزبانی شهرستان قروه برگزار می شود.

تیم شورای دلبران قروه در دور رفت مسابقات لیگ دسته یکم کشور با ۲ برد و ۲ باخت در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفته است.

همچنین در گروه هشتم این رقابت ها تیم های وچان کردستان و یاران سهرابی دیواندره ۲ نماینده دیگر کردستان با تیم های صدرا نکا و آریا ترکان مراغه همگروه هستند و با غیبت تیم آریا ترکان مراغه مسابقات دور برگشت خود را طی روزهای ۱۷ الی ۲۰ خرداد ماه به میزبانی سنندج برگزار خواهند کرد.

در گروه هشتم این دوره از رقابت ها نیز تیم های وچان کردستان و یاران سهرابی دیواندره با کسب چهار امتیاز در رتبه های اول و دوم گروه خود جای گرفته اند.

در پایان مراحل رفت و برگشت مسابقات مرحله گروهی لیگ دسته یکم، تیم های اول هر گروه به مرحله نهایی صعود می کنند و تیم های آخر هر گروه نیز به لیگ دسته دوم فوتسال بانوان کشور سقوط خواهند کرد.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.