شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منطقه آزاد ارس

برنامه‌ منطقه آزاد ارس برای استفاده از کریدور "زنگه‌زور"/ کیانی: امکانات گردشگری در شأن مردم نیست

برنامه‌ منطقه آزاد ارس برای استفاده از کریدور "زنگه‌زور"/ کیانی: امکانات گردشگری در شأن مردم نیست

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان این‌که فرصتی برای پرداختن به حاشیه نداریم،‌گفت: امکانات گردشگری منطقه آزاد ارس در شأن مردم نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید کیانی با بیان " رویکرد ما در تنظیم مناسبات منطقه، ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خواهد بود و این رویکرد را در صدور مجوزها و تعرفه‌ها لحاظ می‌شود" اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهایشان بر رونق تولید، اشتغال و صادرات تاکید داشته‌‌‌اند و قطعا تلاش برای تحقق این امر در صدر برنامه‌های کاری بنده خواهد بود. ‌

وی افزود: تا حدودی از دغدغه‌‌های اهالی صنعت، تجارت و کشاورزی ارس مطلع هستم و به این عزیزان اطمینان می‌دهم با کمک همدیگر برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید تلاش خواهم کرد.‌‌

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس تصریح کرد: امروز فرصتی برای از دست دادن و پرداختن به حاشیه‌ها نداریم و از همین امروز باید فضای تولید و صادرات را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنیم و با تقویت زیرساخت‌های انرژی و ترانزیت و همچنین تسهیل تامین بدون دردسر مواد اولیه دارای مزیت سرزمینی تولید ناخالص داخلی منطقه را جهش داده و عدد تجارت منطقه با خارج از خود را چندین برابر کنیم.‌

کیانی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری دارد، متذکر شد: منطقه آزاد نیازمند توسعه متوازن در تمامی بخش‌هاست. بعضا شاهد تمرکز امکانات و ظرفیت‌ها در یک بخش بوده‌ایم و نتیجه آن این شده که یکجا صنعت‌ و کارخانه داریم ولی در زیرساخت‌ها کمبود است و در نقطه‌ای دیگر گردشگر داریم و امکانات در شان -مردم- نیست. یک‌جا پاساژ است، مسافر نیست و یک‌جا ظرفیت و امکانات وجود دارد اما سرمایه‌گذار نیست. لازمه حل این مسئله نگاه متوازن و جامع به تمام بخش‌هاست و این نگاه باید شامل خداآفرین نیز باشد.
 
مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، توسعه روابط اقتصادی در بستر دیپلماسی اقتصادی را با همسایگان ارس جزو اهم برنامه‌های خود خواند و ادامه داد: پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه احداث منطقه آزاد مشترک در مغری با کشور ارمنستان خواهیم بود. همچنین تقویت زیرساخت‌ها و دسترسی به مرز نوردوز برای تسهیل و تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری آذربایجان مورد مهم دیگری است که پیگیری می‌کنم.

کیانی افزود: صادرات قطعی حدود 250 میلیون دلاری منطقه طبق آمار ارس به کشورهای همسایه در مقایسه با صادرات یک میلیارد و 600 میلیون دلاری استان عدد قابل توجهی نیست و بنده بعضا می‌شنوم که این عدد حتی کمتر از برخی شهرک‌های صنعتی نیز است.
 
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس می‌تواند نقش فعال و منفعت طلبانه‌ای در استفاده از کریدور شرق به غرب زنگه زور در راستای ایجاد کریدور تجارت در این حوزه عمل کند، گفت: قرار گرفتن در مسیر تجارت ذرت، گندم و همچنین گوشت  می‌تواند حجم صادرات مجدد از منطقه و رسوب ارزش افزوده را افزایش دهد.

وی همچنین بیان کرد: از نارضایتی و مطالبات کارکنان منطقه آزاد ارس آگاه هستم و با ساماندهی ساختار،سازمان را پویا و با نشاط می‌کنم. 

انتهای پیام/