شهر خبر

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند

تهران- ایرنا- خروج اعتراضی ملی‌پوشان وزنه‌برداری از اردو، تنها پس از گذشت چند هفته از مهاجرت تعدادی از بانوان وزنه‌بردار به آن سوی آب‌ها، چالش‌ها و مشکلات را برای این رشته المپیکی ایجاد کرده که همه این موارد ناشی از سوءمدیریت در این فدراسیون است.

به گزارش ایرنا، علی مرادی در چند سال گذشته شرایط سختی را در فدراسیون تجربه کرده و انتقاد علیه وی به بالاترین سطح ممکن رسیده است؛ انتقادی که از سوی شماری از رسانه‌ها، پیشکسوتان و قهرمانان این رشته است.  انتقادی که یک طرفه یا جانبدارانه نیست بلکه عملکرد و برخورد مرادی با خانواده وزنه‌برداری ایران نیز در شکل‌گیری آن بی‌تاثیر نبوده است.

البته مرادی تمام این انتقادات را به کسانی نسبت خواهد داد که در انتخابات تیرماه سال ۱۳۹۸ قافیه را به وی باختند.

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند

اما این تمام داستان نیست بلکه اتفاقاتی در حال رخ دادن است که مرادی را تنهاتر از قبل کرده و انتقاد علیه رییس فدراسیون به سالن تمرین وزنه‌برداران در چند قدمی دفتر او رسیده است.

شرایط نابسامان اردوهای تیم ملی از نظر تغذیه و امکانات در چند سال گذشته، موجب نارضایتی بسیاری از ملی‌پوشان شده بود و حتی کار به جایی رسید که گاهی اوقات وزنه‌برداران حاضر در اردو مجبور بودند به دلیل نامناسب بودن غذای اردو بعد از تمرینات سخت از بیرون غذا سفارش دهند، اما طی این سال‌ها به دلیل نوع برخورد رئیس فدراسیون، ملی‌پوشان نمی‌توانستند اعتراضی را داشته باشند، اما هفته گذشته بود که پولادمردان وزنه‌برداری دیگر تحمل شرایط نابسامان اردوی را نتوانستند تحمل کنند و محل اردو را ترک کردند.

اعتراضی که نشان از آن دارد مرادی در حالی از دست دادن آخرین سنگرهای خود در فدراسیون است. در حوادث اردو، ملی‌پوشان به بهانه کمبود، نه تنها از قوانین وی در فدراسیون پیروی نکردند، بلکه آنان نیز جبهه‌ای تازه از اعتراض علیه رییس فدراسیون باز کردند که مورد استقبال منتقدان و رسانه‌های مقابل علی مرادی نیز قرار گرفت.

ناگفته نماند که در چند قدم آن طرف‌تر، فدراسیون کشتی به ریاست علیرضا دبیر در چند سال اخیر با بهسازی و بازسازی خانه‌های کشتی و فراهم کردن امکانات تفریحی، شرایط استانداردی را برای ملی‌پوشان کشتی ایجاد کرده است.

صدای اعتراض پولادمردان که اکنون در طبقه زیرین دفتر علی مرادی شکل گرفته به شدت پایه‌های میز مدیریتی وی را لرزان کرده، تا جایی که وی این اقدام هماهنگ را با شورش ملی‌پوشان فوتبال در دهه‌های گذشته علیه زنده‌یاد پرویز دهداری سرمربی وقت تیم ملی فوتبال مقایسه کرد. این اعتراض و احتمال تایید رای بدوی دادگاه درباره انتخابات سال ۱۳۹۸ ممکن است موجب خداحافظی مرادی با میز مدیریت پیش از پایان چهار ساله باشد.

در رای بدوی دادگاه حکم به ابطال انتخابات سال ۱۳۹۸ داده شده است. در آن انتخابات مرادی ۲۲ رای کسب کرد که پایین‌تر از حد نصاب مجمع بود که کمتر از نصف بعلاوه یک اعضای مجمع بود.

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند

مرادی که در تلاش است تا با قبول برخی از کاستی‌ها همچنان از اهرم فشار برای بازگرداندن ملی‌پوشان استفاده کند، این روزها در شرایط سختی گرفتار شده است، زیرا تمام سرمایه‌های وزنه‌برداری در جبهه مقابل او قرار گرفته‌اند و ملی‌پوشانی که امید به مدال آنان در مسابقات است اکنون از اردو خارج شدند. اگر قرار باشد که مرادی با ابزار قانون، تنبیه این گروه را در دستور کار قرار دهد آن زمان است که دست وی برای بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی کلمبیا خالی خواهد ماند.

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند

رییس فدراسیون که اکنون بیشتر رسانه‌ها و شمار زیادی از قهرمانان خانواده وزنه‌برداری را برابر خود می‌بیند به دنبال آن است تا با سپری کردن دوره ریاست چهار ساله خود یک برنامه مدون برای کسب کرسی بین‌المللی در دستور کار داشته باشد. او که خاطر خوب انتخابات تیرماه ۹۸ را در ذهن دارد به دنبال آن است در تابستان گرم امسال (۱۴۰۱) نیز بخت خود را در رقابت با رقیبان جهانی بیازماید. زورآزمایی مرادی با بزرگان مدیریت جهان در حالی است که وی باید در برابر رقیبان جهانی از حمایت مدال‌آوران داخلی این رشته برخوردار باشد.

تنهایی‌های این روزهای علی مرادی و صدای اعتراضی که به دلیل شرایط نامطلوب اردوهای تیم ملی از سوی پولادمردان بلند شده، نمی‌تواند برای وزنه‌برداری به عنوان یک رشته المپیکی موثر واقع شود. آنچه که امروز نیاز این رشته است ورود وزیر ورزش و جوانان و ریاست کمیته ملی المپیک است که بتوانند با تصمیمات خود مشکلات فدراسیون را حل کنند. 

شورش پشت دفتر مرادی؛ ملی‌پوشان راه خروج را نشان دادند