شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##تایر#بدون#باد#TOYO؛#رویایی#آستانه#پیوستن#حقیقت

تایر بدون باد TOYO؛ رویایی در آستانه پیوستن به حقیقت

تایر هایی که هیچ وقت نیاز به باد کردن آن ندارید و هرگز پنچر نمی شوند، به زودی به بازار ایالات متحده آمریکا عرضه خواهند شد. تایرهایی که هرگز احتیاج به باد کردن ندارند، هرگز پنچر نشده و با این وجود هنوز هم می توانند به نرمی و راحتی تایر های فعلی باشد؛ اصولا تایری که احتیاج به نگهداری ندارد برای هر وسیله نقلیه ای بسیار کارآمد و مفید است.

نزدیک به 2 دهه است که تایر های بدون باد در حال توسعه برای وسایل نقلیه جاده ای هستند. با وجود این که این مدل تایرها تاکنون روی برخی وسایل مانند دوچرخه ها یا تجهیزات سنگین استفاده شده اند، اما همچنان پای آن ها به جاده ها باز نشده و روی وسایل نقلیه روزمره نظیر خودروها استفاده نشده اند.
اما این روز ها با شتاب گرفتن تولید خودروهای برقی، سازندگان تایر با سردمداری کمپانی معتبر Toyo Tires به دنبال استفاده از فناوری Noair یا همان تایر بدون باد است تا تایرهای کارآمدتری برای خودروهای برقی تولید کنند، هرچند که هنوز چالش هایی در این مسیر وجود دارد.

 

 

چرا تایر بدون باد، خبر مهمی محسوب می شود؟


این که چرا تایر Noair یک مزیت بزرگ برای صنعت خودروسازی، اتومبیلرانی و به طور کلی عموم مردم است به توضیح زیادی احتیاج ندارد. تایر هایی که هرگز احتیاج به باد کردن ندارند، هرگز پنچر نشده و با این وجود هنوز هم می توانند به نرمی و راحتی تایر های فعلی باشد، مانند یک جام مقدس از کارآمدی در صنعت خودرو هستند. اصولا تایری که احتیاج به نگهداری ندارد برای هر وسیله نقلیه ای بسیار کارآمد و مفید است.

در حالی که تولید کنندگان تایر های Noair برای دوچرخه یا وسایل سنگین ساختمانی از فوم برای تولید تایرهای دوچرخه یا تجهیزات سنگین ساختمان سازی استفاده می کنند، تولید کنندگان تایرهای خودرو بر روی استفاده از پلاستیک و کامپوزیت های فایبرگلاس برای ایجاد ساختار تایر تمرکز کرده اند. به گفته Toyo، این تغییرات در مواد استفاده شده باعث می شود تایرهایی تولید شوند که از مواد لاستیکی کمتری استفاده می کنند.تایر Noair همچنین یک مزیت دیگر نیز دارد که برای خودروهای برقی بسیار مهم است، افزایش بازدهی موتور.

Toyo اذعان دارد: از آن جایی که در این خودروها به جای موتور از باتری استفاده شده می شود، افزایش محدوده حرکتی خودرو بسیار مهم است که خود نیازمند کاهش نیروی های اصطکاک تایرها است. در تایر های عادی، با کاهش باد، سطح مقطع تماس تایر با زمین افزایش می یابد که این قضیه موجب افزایش اصطکاک و کاهش بازدهی خودرو می شود. زیرا بر اساس تخمین وزارت انرژی ایالات متحده، 4 الی 11 درصد توان تولیدی موتور های بنزینی صرف مقابله با اصطکاک می شود که این عدد برای خودروهای برقی به 25 درصد می رسد. این موضوع به این معنا است که تایرهای Noair یک عضو حیاتی برای افزایش بهره وری خودروهای برقی خواهند بود.
البته سنگین تر بودن وزن خودروهای برقی خود به معنای یک چالش جدید برای ساخت تایر Noair است؛ زیرا با افزایش وزن خودرو، باید مقاومت تایر نیز افزایش یابد.
اگر یک سازنده تایر دریابد که چگونه یک تایر را با دوام تر کند و با خودروهای برقی کار کند، به دستاورد خوبی در بهره انرژی خواهد رسید؛ زیرا که به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، تنها 10 درصد کاهش اصطکاک موجب افزایش 3 درصدی راندمان خودرو می شود.

تایر های بدون کربن


به گفته Toyo، تایر های Noair در مقایسه با تایر های بادی از مواد لاستیکی کمتری استفاده می کنند و ما احساس می کنیم که تایر های Noair می توانند یک ابتکار در زمینه کربن زدایی باشند.

 

اهداف Toyo و چالش های دولتی


هنگامی که تولید تایر های Noair در کارخانه Toyo Tires آغاز شود، اولین بازار هدف آن بازار ژاپن و فقط برای خودرو های الکتریکی کوچک خواهد بود. سپس عرضه این تایر ها در بازار های جهانی آغاز خواهد شد. با این حال عرضه این تایر ها در ژاپن با چالش های بیرونی خاصی مواجه است. Nikkei Asia می گوید: "استاندارد های ایمنی ژاپن بر اساس تایرهای عادی است و دولت اجازه استفاده از تایر های Noair را در جاده های عمومی نمی دهد. به همین علت Toyo قصد دارد تا تایر های مدرن خود را ابتدا برای وسایل نقلیه کوچک خارج جاده ای مانند خودرو های گلف بسازد تا زمانی که دولت ژاپن با تغییر دادن استاندارد ها، اجازه استفاده از آن ها به خودرو های شهری بدهد.