شهر خبر
استاندار خوزستان:

آواربرداری متروپل تا یافتن آخرین جسد ادامه دارد

کدخبر: 499371
استاندار خوزستان گفت:آواربرداری در متروپل از جبهه شمالی، شرقی و جنوبی دنبال و در حال حاضر به سمت نقطه مرکزی در حال حرکت است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از روز اول کارهای امداد و نجات اولیه را انجام دادیم که تاکنون ۳۷ نفر مصدوم و ۳۷ نفر نیز فوت و جواز دفن ۳۵ نفر صادر شده است.

وی یادآور شد: آواربرداری از جبهه شمالی، شرقی و جنوبی دنبال و در حال حاضر به سمت نقطه مرکزی در حال حرکت است. مرحله دوم آواربرداری در این نقطه به پایان می‌رسد و وارد مرحله سوم یعنی باقیمانده ساختمان می‌شود.

خلیلیان افزود: کارشناسان در حال ارزیابی نهایی و چگونگی رفتار با باقیمانده ساختمان هستند که براساس نظر کارشناسان باقیمانده آن پایداری ندارد و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

وی گفت: گروه کارشناسی در حال بررسی است که باقیمانده ساختمان از بالا به تدریج طبقات تخریب یا اقدام دیگری انجام شود و نقطه میانی که به پایان برسد نظر کارشناسان نیز به جمع بندی نهایی می‌رسد.

استاندار خوزستان اضافه کرد:کار آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر احتمالی دنبال می‌شود،به همین خاطر براساس مراجعات جدید تمرکز ما بر جبهه میانی است تا اگر پیکرهای احتمالی در زیر آوار خارج شود.