شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال#وزیر نیرو#سال جاری

وزیر نیرو: سد گرمی چای میانه تا پایان سال آبگیری می‌شود

وزیر نیرو: سد گرمی چای میانه تا پایان سال آبگیری می‌شود

تبریز- ایرنا- وزیر نیرو با بیان اینکه تامین آب شرب سالم و با کیفیت جزو خواسته های برحق مردم میانه است، نسبت به آبگیری سد گرمی چای تا پایان سال جاری اظهار امیدواری کرد.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد گرمی چای میانه همچنین گفت: با اتمام خطوط انتقال و تصفیه خانه این سد، آب شرب با کیفیت و تصفیه شده به شبکه شهرستان تزریق می شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه وزارت برای کنترل مصرف آب و برق و نیز تغییر ساعات اداری در این راستا گفت: تغییر ساعت کار ادارات جزو موضوعات مطرح در دولت است و به احتمال زیاد از ابتدای تیرماه با تصویب طرح شاهد تغییر ساعت اداری جهت کنترل مصرف برق در ساعات گرم خواهیم بود.

محرابیان همچنین با اشاره به بازدید از کارخانه پمپ ایران در تبریز و اینکه استان آذربایجان شرقی مهد صنعت کشور است، گفت: در این استان بسیاری از صنایع بی نظیر را شاهد هستیم که واحد صنعتی پمپ ایران از جمله آنها بوده و  اغلب پمپ های مهم کشور برای انتقال آب و نفت و دستگاه پمپاژ طرح های انتقال آبرسانی کشور در این کارخانه تولید می شود.

وی در پایان اضافه کرد: در این بازدید روند امور از نزدیک بررسی و بر تسریع در ساخت پمپها تاکید شد.

وزیر نیرو امروز همچنین از شبکه پایاب سد آیدوغموش در شهرستان میانه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای آن قرار گرفت.

محرابیان در قالب بیست و سومین سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی سفر کرده است .

سد گرمی چای که در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه با میزان حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود در حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.