شهر خبر

جلوه روحیه پهلوانی ورزشکاران در حادثه متروپل آبادان

جلوه روحیه پهلوانی ورزشکاران در حادثه متروپل آبادان

آبادان - ایرنا - جامعه ورزشی آبادان همانند سایر اقشار و گروه‌های امداد و نجات با حضور در محل حادثه ساختمان متروپل ضمن تهیه تجهیزات مورد نیاز و نیز تهیه غذا برای امدادگران نقشی تاثیرگذا داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روحیه ورزشی و رفتار پهلوانی جامعه ورزشی ایران همیشه زبانزده بوده و هست و در حادثه ریزش در ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان ورزشکاران کمک زیادی داشتند.

حضور شهربانو منصوریان قهرمان وشو زنان جهان، حجت‌الاسلام حسین سلامیه بازیکن پیشین تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان، هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند، طالب ریکانی و حکیم نصاری بازیکنان تیم صنعت‌نفت و علیرضا منصوریان سرمربی تیم صنعت‌نفت آبادان در محل حادثه و کمک به امدادرسانان از جمله جلوه‌های ویژه در حادثه تلخ ریزش در ساختمان متروپل است.

حجت‌الاسلام سلامیه بازیکن پیشین صنعت‌نفت با لباس روحانیت در کار امدادرسانی این حادثه حضوری فعال و جدی داشته است.

آواربرداری روحانی فوتبالیست

حجت‌الاسلام سلامیه گفت: این حادثه برای ملت ایران دلخراش بود و همه را در ماتم فرو برد.

وی افزود: آبادان امروز نیازمند کمک از سوی مردم و مسوولان کشوری است و در این راستا برای کمک به گروه‌های آواربرداری به آبادان آمدم.

وی ادامه داد: آبادان در هشت سال دفاع مقدس دین خود را به کشور ادا کرد و اکنون وظیفه ماست دین خود را به این شهر ادا کنیم.

لباس کار بر تن شهربانو منصوریان در متروپل

قهرمان وشو زنان جهان نیز گفت: جانباختن تعدادی از هموطنان ما در زیر آوار متروپل دلخراش و ناراحت کننده است و نشان از ضعف مدیریتی در این شهر دارد.

شهربانو منصوریان بیان کرد: تنها کاری که از دست ما بر می‌آمد حضور در محل حادثه و کمک به گروه‌های امدادی بود.

وی افزود: آبادان روزی برای دفاع از ناموس و خاک وطن جوان‌های خود را فدا کرد و امروز وظیفه ماست که برای کمک به آبادانی‌ها آنها را تنها نگذاریم.

پخت ۳۰۰ پرس غذا توسط هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند

رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ریزش بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان در دوم خرداد که منجر به جان باختن و مصدومیت برخی از هموطنانمان شد، ناراحتی همه مردم کشورمان را به دنبال داشت.
محمود نواصر افزود: ورزشکاران رشته بدمینتون در منطقه آزاد اروند به صورت داوطلبانه در قالب گروه‌های مردمی و پشتیبان جهادی، به گروه‌های امدادرسان کمک‌ کردند.
وی بیان کرد: این هیات ۳۰۰ پُرس غذای گرم بین امدادگران حاضر در حادثه ساختمان متروپل آبادان توزیع کرد.
رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: برای تدارک پخت ۳۰۰ پُرس غذای گرم، همه عوامل این هیات و ورزشکاران بدمینتون شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر کمک کردند.
به گزارش ایرنا، بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد.تاکنون اجساد ۳۷ نفر از زیر آوار این برج ۱۱ طبقه خارج شده است.

با گذشت ۱۱ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی ماموران امدادی ادامه دارد.