شهر خبر

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در ایران را تحسین برانگیز خواند

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در ایران را تحسین برانگیز خواند

تهران - ایرنا-  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اقدامات و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساختهای ارتباطی و همچنین حمایت از شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی را تحسین برانگیز خواند.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: در دومین روز سفر به ژنو برای حضور در اجلاس جهانی «جامعه اطلاعاتی» با «هولین ژاؤو»، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات دیدار کردم و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا به او ارائه شد.

وی افزود: به ژاؤو گفتم که برای همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات در حوزه‌های جدید به‌ویژه استاندارسازی و رگولاتوری فناوری‌های نوظهور و تدوین مولفه‌های حکمرانی در فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران آمادگی داریم. درباره امنیت سایبری هم گفت‌وگو کردیم، موضوعی که باید درباره آن هماهنگی بین‌المللی بیشتری شکل بگیرد.

زارع‌پور تصریح کرد: ژاؤو با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی مخابرات از حمایت‌های چندین‌ساله کشورمان از ادامه فعالیت او در این سازمان بین‌المللی تشکر کرد. او گفت: «اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی(WSIS) به‌رغم مخالفت‌ برخی کشورهای حاکم بر فضای مجازی به حیات خود ادامه خواهد داد و همچنان محل مهمی برای بحث و بررسی مسائل ارتباطات و فناوری اطلاعات باقی خواهد ماند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در پایان این دیدار به دعوت آقای ژاوو، به دفتر کارش رفتم. صحبت‌های صمیمانه و دوستانه‌ای مطرح شد. در حین گفت‌وگو به ظرفیت‌های کم‌نظیر جوانان متخصص ایرانی اشاره کردم و از او خواستم تا به متخصصان ایرانی در اتحادیه جهانی مخابرات و بخش‌های وابسته به آن نقش‌های پررنگ تخصصی واگذار کند. او نیز با تایید این موضوع برای تحقق آن قول مساعد داد.

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در ایران را تحسین برانگیز خواند