شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#رفاه

تدوین دوره‌های مهارت تکمیلی برای تمامی استانداردهای آموزشی

تدوین دوره‌های مهارت تکمیلی برای تمامی استانداردهای آموزشی

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین دوره‌های مهارت تکمیلی برای تمامی استانداردهای آموزشی در راستای پروژه محور کردن آموزش‌ها خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در پی اعلام وزیر مردم در خصوص ارائه ۳۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در حوزه مشاغل دانش‌بنیان، در جمع مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: برای محقق شدن این مهم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارت تکمیلی را در قالب پروژه محور کردن آموزش‌ها تدوین کرده است.

وی تصریح کرد: در این طرح، برای کارآموزانی که دوره‌های مهارتی خود را به پایان می‌رسانند یک یا چند پروژه عملی تعریف می‌شود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند از محل قانونی اعتبارات (تبصره ۷۵) حق‌الزحمه کارآموزان دوره‌های تکمیلی مهارت را پرداخت کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ارائه آموزش‌های مهارتی به شیوه قدیمی، هزینه‌محور و متکی بر اعتبارات دولتی را پاسخگوی نیازهای مهارتی کشور ندانست و اذعان داشت: ضروری است مدیران کل و رؤسای مراکز در استان‌ها به دنبال ارائه روش‌های جدید و متفاوت مهارتی با تأکید بر خلق ثروت با هم‌افزایی بخش دولتی و بخش خصوصی باشند و پیشنهادها خود را ظرف مدت دوهفته به سازمان اعلام کنند.

وی آمادگی واگذاری امور آموزشگاه‌های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در چارچوب قانون، همانند طرح نظام صنفی، انجمن‌ها، کانون‌های شهرستانی، استانی، هماهنگی و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کشوری را اعلام و بر  حضور حداکثری آموزشگاه‌ها در انجمن‌ها و کانون‌ها تأکید کرد.

حسینی نیا با تأکید بر ارزش، اهمیت و جایگاه منابع انسانی، به‌عنوان مهم‌ترین رکن و ارزشمندترین سرمایه سازمانی، بیان کرد: پیاده‌سازی رهبری اخلاق‌مدار همراه با خوش‌خلقی و درک شرایط سرمایه‌های انسانی بسیار ضروری است و اقتدار، عزت و سربلندی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مرهون زحمات همکاران کوشا، محجوب، بااصالت و مهربان سازمان است لذا ضرورت دارد که مدیریت منابع انسانی و جنبه‌های انسانی مدیریت را در نظر بگیریم.

وی، پذیرش مسئولیت در این برهه را بسیار غنیمت دانسته و افزود: به فرموده امام علی (ع) میدان‌های سخت محل آزمایش مردان بزرگ است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این برهه‌ای سخت در خط مقدم قرار دارد و با توقعات و تقاضاهای زیادی از سوی جامعه مواجه است.