شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رشت#طبیعی#منابع#گیلان

۳جنگلبان و قرقبان در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند

3جنگلبان و قرقبان در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از درگیری دو جنگلبان با ۸ تن قاچاقچی چوب در لاکان رشت و درگیری یک قرقبان با ۷ متصرف اراضی ملی در سیاهکل خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای دستگیری مجرمان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میرحامد اختری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از درگیری دو تن از جنگلبانان با قاچاقچیان چوب در لاکان رشت خبر داد و اظهار داشت: 2 جنگلبان 24 و 25 ساله روز گذشته هنگام گشت‌زنی در مناطق جنگلی لاکان رشت با 8 قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار مواجه شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به درگیری این دو جنگلبان با 8 قاچاقچی چوب که قصد خارج کردن چوب‌های بریده شده از منطقه را داشتند افزود: این دو جنگلبان که اکنون در بیمارستان پورسینای رشت بستری هستند از ناحیه دست مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

اختری در تشریح جزئیات وضعیت این دو جنگلبان با بیان اینکه عمل جراحی بر روی دست‌های یکی از جنگلبانان انجام شد، حال مصدومان مساعد و یکی از آن‌ها از بیمارستان مرخص شده است گفت: بیش از 3 تن چوب جنگلی قاچاق که در یک وانت نیسان بارگیری شده بود توقیف شد.

وی از تلاش نیروهای انتظامی برای دستگیری قاچاقچیان شناسایی شده خبر داد و خاطرنشان کرد: این 8 تن قاچاقچیان چوب شناسایی شده‌ پس از درگیری با جنگلبان در لاکان رشت از صحنه جرم متواری شدند و تلاش نیروی انتظامی برای دستگیری آن‌ها تداوم دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان همچنین از مصدوم شدن یکی دیگر از کارکنان منابع طبیعی در درگیری با 7 نفر از متصرفان یک قطعه زمین ملی در روستای انگل‌بر سیاهکل خبر داد و افزود: متهمان با مصدوم کردن مأمور از صحنه فرار کردند.

اختری با اشاره به برخورد جدی با متصرفان و با بیان اینکه نیروی انتظامی اکنون در تلاش برای پیدا کردن این متصرفان هستند ابراز داشت: فرد مصدوم نیز در بیمارستان سیاهکل بستری شده اما برای درمان تکمیلی اکنون به بیمارستان لاهیجان منتقل شده است.

انتهای پیام/614/ش