شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قهرمان جهان#کشتی فرنگی#ازبکستان

شکست ۲ قهرمان جهان در کشتی فرنگی جام تورلیخانوف

شکست ۲ قهرمان جهان در کشتی فرنگی جام تورلیخانوف

در جریان رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی جام تورلیخانوف در قزاقستان، میثم دلخانی و علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال‌های طلای جهان به ترتیب برابر حریفی از ازبکستان و امین میرزازاده تن به شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت‌های ۷ وزن نخست کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف به عنوان یکی از ۴ تورنمنت موثر در رنکنیگ اتحادیه جهانی کشتی، از صبح امروز (پنج‌شنبه) در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف مارلان موکاشف از قزاقستان می رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزا رجب‌اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت تا در دیدار فینال به مصاف علیرضا نجاتی برود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم میثم دلخانی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ و به دلیل مصدومیت مغلوب شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد آتابک عزیزبیکف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار فینال به مصاف آیونگو ریکادزه از گرجستان می‌رود. در این وزن علی شریفی دیگر نماینده ایران در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد. شریفی در صورت حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی راه خواهد یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ رستم آسوکولوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف متهان باشار از ترکیه می رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا از گرجستان را از پیش رو برداشت. امین میرزازاده دیگر نماینده ایران در این وزن هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در مرحله نیمه نهایی علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ در دیداری حساس که اهمیت زیادی برای کادر فنی تیم ملی داشت، مقابل امین میرزازاده دارنده مدال طلای امیدهای جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

بیشتر بخوانید: