شهر خبر

حفظ و تامین امنیت غذایی کشور اولویت نخست دامپزشکی است

حفظ و تامین امنیت غذایی کشور اولویت نخست دامپزشکی است

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی گفت: حفظ و تامین امنیت غذایی به عنوان اولویت نخست سازمان دامپزشکی کشور است و برای رسیدن به این امر از تمام ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت‌های جهادی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد آقامیری روز پنجشنبه در آیین آغاز رزمایش مشترک گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی کشور در استقبال از کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری با عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: کنترل بیماری‌های دام و طیور، تامین فراورده‌های سالم و اقتصاد دامپروری، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی به معنای عام شامل انواع دام، طیور و آبزیان و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی بر اماکن دامی شامل تمام کارخانه‌های خوراک دام و کشتارگاه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها از جمله فعالیت‌های دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی است. 

وی با اشاره به اینکه بسیج مستضعفان یکی از آرمان‌های امام راحل است، گفت: استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش تامین امنیت غذایی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقامیری افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، گروه‌های جهادی و جوانان برای دفاع از کشور و اقتدار نظام و انقلاب به میدان آمدند و امروز نیز نیروهای بسیجی در همه عرصه‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امروز بسیج برای ما یک پرچم، علامت و یا نماد نیست، گفت: بسیج برای کشور یک تفکر است که این گروه‌های بسیجی در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند و تفکر بسیجی در راستای خدمت به مردم و محرومان است.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: اجرای اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات و تبعیض‌ها یک ظرفیت است و سازمان دامپزشکی امروز به عنوان یک سازمان حاکمیتی از این ظرفیت برای خدمت‌رسانی به مردم و محرومان و ارتقاء بهداشت عمومی و ارتقاء امنیت غذایی استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی و سلامت مردم از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی است، گفت: این سازمان برای حفظ سلامت مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند و برای رسیدن به این امر از ظرفیت جهاد دامپزشکی استفاده می‌کند.

آقامیری اظهار داشت: اجرای اردوی جهادی دامپزشکی یکی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی است که این اردوی جهادی در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور آغاز شد و سمپاشی اماکن دامی، اجرای برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه از بیماری دام و همچنین بمیاری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل بسیاری از بیماری‌ها در دستور کار این گروه‌های جهادی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی از سال ۹۸ در کشور آغاز شد و میزبانی این کنگره ملی به چهارمحال وبختیاری داده شده است و اواخر خردادماه سالجاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

جامعه عشایری ۳۳۲ شهید زن، ۸۵۰ شهید دانش‌‍‌آموز، ۱۷۳ شهید فرهنگی، ۵۳ شهید مدافع حرم در سطح کشور را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

چهارمحال و بختیاری یکی از سه استان نخست کشور در بخش عشایری است.