شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##هتل#هایی#پذیرایی#ساعته!

هتل هایی با پذیرایی 12 تا 24 ساعته!

در سال‌های اخیر، هتل‌های آل (All Inclusive) و هتل های یوآل (Ultra All inclusive) از محبوبیت رو به رشدی برخوردار بوده‌اند. در فصل تعطیلات، تور گردان‌‎ها انواع و اقسام سرویس‌های All Inclusive و Ultra all inclusive را بعضاً با قیمت‌های مناسب در معرض انتخاب گردشگران قرار می‌دهند. با توجه به این واقعیت که امروزه افراد به دنبال یافتن شیوه‌هایی مقرون به صرفه برای سفر رفتن هستند، این موضوع اهمیت زیادی پیدا کرده است. بیشتر گردشگرانی که قصد سفر به شهرهای ساحلی را دارند با این سوال مواجه می‌شوند که فرق هتل‌ آل و یوآل چیست و چه خدماتی این دو نوع هتل را از هم متمایز می‌کند؟

قطعا شما هم هنگام رزرو تور آنتالیا به تفاوت بین قیمت‌ هتل‌های پنج ستاره این منطقه توجه کردید. این هتل‌های لوکس که غالبا در نواحی ساحلی با طبیعتی بی‌نظیر قرار دارند با دو برچسب All inclusive و Ultra All inclusive تقسیم بندی می‌شوند که مسافران در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد تفاوت این دو نوع هتل، می‌توانند بین دو نوع تور آل و تور یوآل انتخاب مناسبی نیز برای اقامت در سفر خود داشته باشند. در ادامه این مطلب از لست سکند قصد داریم به تفاوت‌های بین این دو نوع هتل اشاره کنیم و در مورد اینکه all inclusive یعنی چه و هتل یوآل چیست توضیح بیشتری دهیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

 

1552647803_Buffet-zum-Genießen.jpg
هتل‌ های All inclusive و Ultra All inclusive

هتل‌های آل (آل اینکلوسیو) چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که از نامش پیداست، هتل آل اینکلوسیو در تمام جنبه‌ها، امکانات جامع و کاملی را برای یک سفر فوق‌العاده فراهم می‌کند. در واقع معنی all inclusive هم بیانگر همین موضوع است. یک هتل آل اینکلوسیو امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد و نظر کسانی که قصدشان از سفر به نواحی ساحلی، آرامش و تفریح است را جلب می‌کند. در واقع این هتل‌ها خیال مسافران را بابت صرف غذا و هزینه‌های آن نیز راحت می‌کنند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر قصد سفری ماجراجویانه را ندارید و بیشتر به امکانات محل اقامتتان اهمیت می‌دهید، هتل‌ آل اینکلوسیو یک گزینه‌ خوب برای اقامت محسوب می‌شود.

در این هتل‌ها، معمولا علاوه بر اتاق امکانات فوق‌العاده‌ای مانند: استخر، باشگاه، پارک آبی، رستوران و کافه، اسپا و ....وجود دارد که باعث می‌شوند دلتان نخواهد از فضای آن‌ خارج شوید. البته این امکانات در هتل‌های مختلف متفاوتند. گاهی اوقات از مهمانان با یک ظرف میوه در اتاق، یک یا دو وعده غذا رایگان در رستوران خاص هتل و خدمات ویژه استقبال می‌شود، اما در واقع هیچ دستورالعملی برای آنچه هتل‌ها باید به صورت رایگان به مسافر ارائه دهند وجود ندارد. برای اینکه بدانید هتل All inclusive مورد نظر شما چه امکاناتی را برای مسافرانش به صورت رایگان در نظر گرفته است، باید به سایت آن هتل مراجعه کرده یا از کارگزاری که تور را برای شما رزرو می‌کند سوال کنید. به طور مثال یک هتل آل امکانات عمومی و امکاناتی با شارژ اضافه را به مسافرانش ارائه می‌دهد که در سایت آن هتل به تفکیک نام برده شده‌اند.

اما مهمترین تفاوت هتل آل با هتل‌های دیگر در خدماتی مانند غذا، نوشیدنی و میان‌وعده است. شما می‌توانید هر سه وعده غذایی، نوشیدنی، دسر و و میان وعده‌های خود را در هتل‌های آل اینکلوسیو به صورت رایگان میل کنید، اما باید توجه داشته باشید که این خدمات معمولا تا ساعت معینی از شب (اغلب تا ساعت 23 و در بعضی هتل‌ها 24) به صورت رایگان ارائه می‌شوند و شما تا این زمان می‌توانید از همه گزینه‌های خوراکی و نوشیدنی و ... به صورت رایگان بهره‌مند شوید؛ زیرا در واقع شما هزینه این خدمات را هنگام خرید و رزرو تورتان پرداخته‌اید.

البته باید بدانید که اطلاع از زمان سرو صبحانه، نهار، میان وعده و شام در هتل‌ آل اینکلوسیو ضروری است. در واقع این نوع از هتل‌‌ها برای کسانی که عادت به شب زنده‌داری دارند مناسب به نظر نمی‌آیند، زیرا محدودیت ساعات ارائه خدمات باعث می‌شود که هزینه‌هایی برای صرف غذا یا خوراکی در خارج از ساعت بر مسافرانی که می‌خواهند به تفریحات شبانه بپردازند تحمیل شود.

https___i.travelapi.com_hotels_9000000_8030000_8023500_8023434_654f98e1_z.jpg.jpg
هتل آل اینکلوسیو در آنتالیا

هتل های یوآل یا (اولترا آل اینکلوسیو) چه ویژگی‌هایی دارند؟

معمولا همه امکاناتی که در یک هتل All وجود دارد، در هتل uall نیز دیده می‌شود. تنها فرق هتل آل و یوآل، ساعات ارائه خدماتی مانند غذا و نوشیدنی است. در یک هتل‌ یوآل این نوع خدمات به صورت 24 ساعته در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در حقیقت شما با رزرو یک تور یوآل در هر زمانی از شبانه روز، حتی نیمه شب، می‌توانید از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و تنقلات موجود در رستوران‌های هتل بدون نیاز به پرداخت هزینه استفاده کنید و محدودیتی از این نظر نخواهید داشت. البته برخی از خدمات دیگر نیز در اینگونه هتل‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال هستند که این موارد بستگی به هتل و شرایط آن دارد و معمولا نیاز به پرداخت هزینه جداگانه‌ای ندارند. بنابراین هتل‌های یوآل برای کسانی که قصد سفر مجردی دارند یا در سفرهای خانوادگی به شب‌زنده داری علاقه دارند، مناسب است. به طور مثال بهترین و لوکس ترین هتل های آنتالیا معمولا خدمات خود را به صورت یوآل ارائه می‌دهند.

در واقع شما در لحظه رزرو تور یوآل تمام هزینه‌های خورد و خوراک را پرداخت کرده‌اید. با اینکه شاید هنگام رزرو تور یوآل، قیمت آن‌ شما را متعجب کند، اما اگر هزینه‌های خورد و خوراک و تفریحات را به صورت جداگانه در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که این هتل‌ها برای کسانی که قصد دارند تمام تعطیلات خود را در آن‌ها بمانند و از خدماتشان بهره‌مند شوند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و با رزرو آن‌ها تا حدی در هزینه‌های اضافی در سفر به نواحی ساحلی (به طور مثال سفر به آنتالیا) صرفه‌جویی خواهید کرد.

8366387749_799af6db70_b.jpg
انواع خوراکی در هتل آل اینکلوسیو

‌انواع رستوران‌ در هتل‌های آل و یوآل

اینگونه هتل‌ها معمولا تعداد زیادی رستوران را در خود جای داده‌اند که انواع و اقسام غذاهای بین‌المللی و محلی را برای مسافران سرو می‌کنند. علاوه بر این، انواع شرینی‌فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و اسنک بارها نیز در آن‌ها دیده می‌شوند. تعداد این رستوران‌ها بستگی به نوع هتل و خدماتی که برای مهمانانش در نظر گرفته است، دارد. ولی معمولا یک رستوران اصلی در فضای آن‌ها وجود دارد. در هتل‌های لوکس و بزرگ، رستوران‌های بوفه متعددی دیده می‌شود که غذاهای کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، تایلند، ژاپن، هند، ویتنام و ... را طبخ می‌کنند. مسافران این هتل‌ها، فرصت دارند علاوه بر امتحان کردن غذاهای محلی کشوری که هتلشان در آن واقع شده، از غذاهای کشورهای دیگر هم بچشند و با آشپزی ملل مختلف آشنا شوند.

همانطور که گفته شد، صرف وعده‌های غذایی در هر دو نوع هتل (هتل آل و هتل یوآل) رایگان است. اما در هتل‌ All ممکن است صرف غذا در برخی از رستوران‌های لوکس هزینه جداگانه داشته باشد. بنابراین قبل از صرف غذا در هر رستوران از شرایط و قوانین هتلتان مطلع شوید. در هر دو هتل All و هتل uall، استفاده از رستوران‌های خاص نیاز به رزرو دارند. در واقع هنگام ورود به هتل، باید نام رستوران و روز مراجعه را به هتل اطلاع داده و آن را رزرو کنید تا بتوانید در زمان مشخص شده از غذای آن‌ها به صورت رایگان لذت ببرید.

mitsis-rinela-25-hd.webp
یک رستوران در هتل All inclusive
sueno-hotels-beach-side-restauracion-c5b9e5c.jpg
اسنک بارها در هتل های All و Uall

فرق هتل آل و یوآل در چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، تفاوت اصلی در زمان ارائه خدمات است اما باید این را هم در نظر بگیریم که کیفیت و امکانات ارائه شده کاملا بستگی به هتل دارد، یعنی هرچه قیمت هتل بالاتر باشد، خدماتش هم بیشتر خواهد بود. پس قبل از رزرو حتما به امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد توجه کنید و با تحقیق در مورد آن‌ها با دید بهتری تصمیم بگیرید. به طور کلی فرق هتل آل و یوآل در موارد زیر است:

11250.jpg
میان وعده ها در هتل uall

کدام کشورها هتل آل و کدام کشورها هتل یوآل دارند؟

معمولا کشورهایی که شهرهای ساحلی دارند تعداد زیادی هتل آل و هتل یوآل را برای مسافرانشان در نظر گرفته‌اند. با توجه به اینکه معمولا هدف افراد از سفر به این مناطق، استراحت و تفریح است، این نوع هتل‌ها قصد دارند با گردهم آوردن همه خدمات در محیط خود، سفری بی‌نظیر و تجربه‌ای خوش را برای مهمانانشان ایجاد کنند. کشورهای زیادی در دنیا مانند بلغارستان، مکزیک، پورتو ریکو، دومنیکن، ترکیه، قبرس شمالی و کشورهای جنوب شرقی آسیا اقامتگاه‌هایی دارند که خدماتشان را به صورت هتل آل اینکلوسیو و اولترا آل اینکلوسیو ارائه می‌دهند. ترکیه نزدیک ایران، هتل‌ های آل و یوآل فراوانی در شهرهای ساحلی خود دارد. مثلا اگر قصد سفر با تور مارماریس، آنتالیا یا بدروم را داشته باشید، هتل های آل و یوآل می‌توانند تجربه سفر شما را متفاوت کنند.

Bulgaria-Travel-Blog_Best-All-Inclusive-Accommodation-in-Bulgaria_HVD-Club-Hotel-Miramar-in-Obzor-900x599.jpg
هتل آل اینکلوسیو در بلغارستان

به غیر از هتل آل و هتل یوآل چه نوع هتل‌ها و سرویس‌هایی وجود دارد؟

شاید بخواهید بدانید به غیر از هتل all و هتل uall چه نوع سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند. این سرویس‌ها که معمولا در هتل‌های کوچک و غیر ساحلی ارائه می‌شوند، بسیار ساده‌تر هستند اما آشنایی با آن‌ها به صورت مختصر به مسافران کمک می‌کند تفاوتشان را با یکدیگر تشخیص دهند. این سرویس‌ها عبارتند از: 

istockphoto-493769748-612x612.jpg
خدمات bed & breakfast

سخن آخر

اگر قصد دارید به یکی از شهرهای ساحلی سفر کنید که هتل‌های آن ویژگی‌ All inclusive و Ultra All inclusive (هتل آل و هتل یوآل) را دارند، این مطلب می‌تواند راهنمای مفیدی برای انتخاب شما باشد. اما باید در نظر داشت که در هر دو نوع از این هتل‌ها سفری بسیار لوکس و جذاب را تجربه خواهید کرد. پس، ابتدا بررسی کنید که کدام یک از این هتل‌ها مناسب سفر شما هستند، سپس انتخاب خود را انجام داده و از سفرتان لذت ببرید.


تألیف: تیم تألیف لست سکند