شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کشورهای عربی#عربستان#خلیج فارس

وزیر خارجه عربستان:

موضع کشورهای عربی در قبال ایران یکپارچه باشد

موضع کشورهای عربی در قبال ایران یکپارچه باشد

وزیر امور خارجه عربستان خواستار اتخاذ موضع یکپارچه در قبال ایران از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نشست مشترک با وزرای امور خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که موضع کشورهای خلیج فارس در قبال بحران اوکراین یکپارچه است و موضع این کشورها باید در قبال درخواست از ایران برای پایبندی به حقوق بین الملل یکپارچه باشد.

وزیر خارجه سعودی در این دیدار بر موضع ریاض مبنی بر پایبندی به قوانین بین المللی و حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران اوکراین و تحقق امنیت و ثبات تاکید کرد.

وی همچنین افزود که عربستان آماده است در رابطه با تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار سیاسی این بحران ایفای نقش نماید.

از سوی دیگر لاوروف تاکید کرد: شرکای ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرده‌اند که به تحریم‌ها علیه روسیه نخواهند پیوست و آنها از ماهیت نزاع میان ما و غرب آگاه هستند.

گفتی است، وزیر خارجه روسیه و هیأت همراه روز گذشته در سفری به عربستان رفته‌اند.

لاوروف پیش از سفر به عربستان، به بحرین رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه روسیه گفته است که در این سفر در مورد پرونده اوکران و سایر مسائل منطقه‌ای با مقامات کشورهای عربی دیدار و گفتگو کرده است.

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: سوریه باید به جایگاه خود در اتحادیه عرب بازگردد، ما از ابتکار عربی که عربستان آن را در خصوص کشور فلسطین ارائه کرد، حمایت می‌کنیم. ما از شورای ریاستی یمن حمایت می‌کنیم و امیدواریم آتش‌بس فعلی در این کشور تمدید شود.