شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

رای گیری درباره قانون کنترل سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا

رای گیری درباره قانون کنترل سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد قانون جدید کنترل سلاح را روز پنج شنبه به رای بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تیراندازی های مرگبار اخیر در شهرهای مختلف آمریکا، کمیته قضایی مجلس نمایندگان در نظر دارد قانون جدید کنترل سلاح را روز پنج شنبه به رای بگذارد.

براساس تغییراتی که در قانون جدید کنترل سلاح درنظر گرفته شده و قرار است فردا در کمیته قضایی در مورد آن رای گیری شود، سن خرید سلاح های نیمه اتومات از 18 به 21 سال افزایش یافته و مجازات های جدیدی برای قاچاق اسلحه و فروش انبوه خشاب درنظر گرفته شده و به دولت های محلی اجازه داده شده تا به افرادی که چنین مهماتی را تحویل می دهند، پاداش بدهند.

همچنین برای فروش سلاح های ایمن نگه داری شده در مناطق مسکونی، مالیات درنظر گرفته شده و نقض این قانون جرم تلقی می شود.

انتظار می رود این مجموعه قوانین در نظر گرفته شده که به آن «حفاظت از حق کودکان» گفته می شود، به تایید دموکرات های مجلس نمایندگان برسد اما جمهوری خواهان سنا به راحتی آن را تایید نخواهند کرد.

در همین حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از ایده ممنوعیت کامل تسلیحاتی در این کشور حمایت نمی‌کند.

وی تأکید کرد که بایدن خواستار ممنوعیت فروش «سلاح‌های تهاجمی» و انبارهای حاوی انواع و اقسام سلاح‌ است.

بایدن پیش‌تر خواستار مقابله با لابی اسلحه شده بود و بر لزوم تشدید قوانین در مورد فروش و نگهداری سلاح گرم، به ویژه سلاح‌های تهاجمی تأکید کرد.

بایدن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویب قانون کنترل سلاح به تصمیم کنگره بستگی دارد و من نمی‌توانم دستور آن را صادر کنم.

وی خاطرنشان کرد طی چند روز اخیر دموکرات های سنا به رهبری کریس مورفی، مذاکراتی را در مجلس نمایندگان در مورد موضوع کنترل سلاح انجام خواهند داد.

بحث‌ها در مورد قانون کنترل سلاح در آمریکا از حدود دو هفته پیش و پس از تیراندازی مرگبار در سوپرمارکتی در بوفالوی آمریکا و کشته شدن 10 نفر و سپس تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و کشته شدن 19 دانش‌آموز و 2 معلم، داغ شده است.

جو بایدن سه روز پیش در جریان بازدید از شهر اوالد تگزاس و مدرسه ابتدایی راب، پیشنهاد تخریب این مدرسه و ساخت یک مدرسه جدید را داد.

در حالی که حوادث و تیراندازی های مرگبار در آمریکا همیشه رخ می دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، درنشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم.

ترامپ با تاکید بر اینکه لزومی ندارد که قانون کنترل سلاح در آمریکا تصویب شود، پیشنهاد داد مدارس می توانند از ردیاب فلز، ماموران امنیتی مسلح و راهروها و مسیرهای تک ورودی برای کنترل رفت و آمد استفاده کنند تا سطح امنیت خود را بالا برده و با حوادث تیراندازی مقابله کنند.

سناتور تد کروز نیز در این نشست ادعا کرد آسیب های اجتماعی مانند کاهش حضور در کلیساها، بازی های ویدئویی خشن، داروهای اعتیاد آور و خشونت رسانه های اجتماعی باعث وقوع تیراندازی های مرگبار در آمریکاست و ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.

کروز پیشنهاد داد هر مدرسه باید چندین مامور امنیتی مسلح داشته باشد و حتی در صورت لزوم، از نظامیان برای این کار استفاده کرد. همچنین کلاس های مدارس باید مجهز به درب های ضدگلوله باشند.

 

انتهای پیام/