شهرخبر

کمپانی دیزنی تاریخ اکران فیلم جدید «پینوکیو» با بازی «تام هنکس» در نقش شخصیت پدر ژپتو را اعلام کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، این فیلم که نسخه لایو اکشن انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۴۰ دیزنی است، از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ از سوی سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس در سراسر جهان اکران خواهد شد.

دیزنی همچنین تیزر فیلم جدید «پینوکیو» را منتشر کرده که علاوه بر «تام هنکس» با حضور چهره‌هایی چون «بنجامین ایوان آینسورث»، «سینتیا اریوو»، «جوزف گوردون-لویت»، «کیگان-مایکل کی»، «لورین براکو» و «لوک ایوانز» نیز همراه است.

«رابرت زمکیس» فیلم «پینوکیو» را کارگردانی می‌کند و «تام هنکس» در نقش ژپتو، منبت کاری که پینوکیو را می سازد و طوری رفتار می کند که انگار پسر خودش است، نقش‌آفرینی کرده است. همچنین «جوز گوردون-لویت» صداپیشه شخصیت «جیمینی کریکت» است که به عنوان راهنمای پینوکیو و همچنین وجدان او ظاهر می‌شود.

62280199

«زمکیس»، «درک هوگ»، «اندرو میانو»، «کریس ویتز» و «پل ویتز» تهیه کنندگان فیلم هستند و «جکی لوین»، «جک راپک»، «الکساندرا دربی شایر »و «جرمی جانز» به عنوان تهیه کنندگان اجرایی این فیلم حضور دارند.

«ماجراهای پینوکیو» نوشته «کالو لورنزینی» با نام مستعار «کارلو کلودی» برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سریالی در مجله کودکان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت یک کتاب به چاپ رسید. در سال ۱۹۴۰ نیز کمپانی دیزنی در یک اثر شاهکار این داستان را در قالب یک انیمیشن به سینما آورد و پس از آن نیز تلاش‌های زیادی برای اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفته لست. 

از دیگر بازسازی‌های لایو اکشن بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی می‌توان به «پری دریایی کوچک» اشاره کرد که برای اکران از تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و همچنین «پیتر پن و وندی» که مانند «پینوکیو» یک محصول انحصاری دیزنی پلاس خواهد بود.

نتفلیکس نیز پروژه‌ استاپ موشن و موزیکال از داستان «پینوکیو» به کارگردانی «گیرمو دل‌تورو» با بازی «ایوان مک گرگور»، «دیوید بردلی» «کیت بلانشت» و «جان تورتورو» برای اکران در دسامبر ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده است.