شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اربعین#زائرین اربعین

تمهیدات استانداری تهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین در نجف و کربلا

تمهیدات استانداری تهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین در نجف و کربلا

استاندار تهران از تمهیدات برای ارائه خدمات به زائرین اربعین در نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست محسن منصوری استاندار تهران با شهرداران استان با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی و دیگر مسئولان به میزبانی شهر لواسان برگزار شد.

منصوری با اشاره به میزبانی شهرداران استان تهران در شهر لواسان، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر مشارکت شهرداری ها در ساخت مسکن و کمک به اجرای تعهد بزرگ دولت جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور طبق تقسیم کار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت 130 هزار واحد مسکونی در دستور کار شهرداری‌های استان تهران قرار گرفت.

استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی که معاونت عمرانی و اداره کل شهری استانداری تهران با همکاری شهرداری‌ها استان پیگیری و تدوین کرده‌اند، شیوه ساخت، نحوه تامین اراضی، الحاق به بافت، تغییر کاربری‌ها، نکات و ملاحظاتی در کمیسیون ماده 5 توسط شهرداران مطرح شد تا ورود شهرداران و بخش خصوصی در تعامل با شهرداری‌ها در موضوع مهم تولید مسکن به‌ویژه در تهران و شهرهای اطراف تسریع شود؛ چرا که ساخت مسکن یک صنعت پیشران است و در سبد اقتصادی خانوارها بسیار تعیین‌کننده است.

منصوری گفت: موضوع اربعین و نقش شهرداری‌های استان در برگزاری باشکوه این مراسم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این راستا مجموعه استان تهران در استان ایلام و شهرهای نجف و کربلا تقسیم کار متمرکزی را بین مجموعه‌های دولتی، اجرایی و حاکمیتی دنبال خواهد کرد، تا ان‌شاءالله این هم هماهنگی و افزایی، موجب نقش‌آفرینی جدی نیروهای مردمی و گروه‌های فعال در این سه حوزه شود.

وی در مورد مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز اظهار داشت: شهرداران در این حوزه تکلیف دارند و در مباحث حاشیه‌نشینی، احداث فرهنگسراها و موارد مرتبط با این حوزه ، ضمن استقرار عناصر فرهنگی و کارسپاری به ایشان، باید با محوریت ائمه جمعه و همراهی با مجموعه دولت کارهای اثر گذار و جدی انجام دهند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شخصاً پیگیر مقابله و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستم تا بساط این پدیده در سطح استان جمع شود؛ بحمدالله اتفاقات خوبی در زمینه نظارت و اصلاح فرآیندی صورت پذیرفته است و عناصر منصوب شده در کمیسیون‌های ماده 100 ، نیروهای متخصص، مومن، و انقلابی هستند با جدیت کار را در این حوزه دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/