شهر خبر

بازی تدارکاتی با تیم‌های اروپایی لازمه موفقیت تیم بسکتبال جوانان ایران است

بازی تدارکاتی با تیم‌های اروپایی لازمه موفقیت تیم بسکتبال جوانان ایران است

اصفهان - ایرنا - سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان گفت: بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح بخصوص اروپایی لازمه موفقیت تیم بسکتبال جوانان ایران بویژه در مسابقات پیشِ روی قهرمانی آسیاست.

سیامک ویسی روز چهارشنبه در اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال جوانان در اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا در ۲  سال اخیر سبب شد که بازیکنان بازی چندانی نداشته باشند و همین امر می‌طلبد که با حمایت و پیگیری فدراسیون مسابقات تدارکاتی مناسبی برای آنان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی جوانان خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، ادامه داد: اعضای تیم حدود ۲ سال است که به دلیل نبود مسابقه یا اردوی موثر،از مرز آمادگی فاصله گرفته اند و  سعی می‌کنیم با فشارهای کنترل شده به افزایش آمادگی آنان کمک کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان درباره نحوه گزینش بازیکنان تیم ملی جوانان اظهارداشت: ۲۶ بازیکن فعلی حاضر در اردو حاصل انتخاب از بین ۱۱۰ بازیکن در مراحل مختلف هستند و سعی شده است بهترین‌ها برای دوره‌های بعدی گلچین شوند، برای مرحله بعدی نیز ۲۰ بازیکن انتخاب خواهند شد.

ویسی تصریح کرد: بهترین بازیکنان که به نتیجه گیری تیم کمک کنند بیشتر مورد توجه هستند و از سوی دیگر ترکیب بازیکنان جوان آینده دار مد نظر خواهند بود.

وی با بیان اینکه نبود بازیکن بلند قد در پُست ۵ یکی از چالش‌های تیم ملی به شمار می‌رود تصریح کرد: این موضوع سالهاست که در بسکتبال وجود داشته است و ما سعی کرده ایم با تغییر سبک بازی تا حدی این نقص را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی در اصفهان خاطرنشان کرد: همیشه این شهر میزبان خوبی برای اردوهای تیم ملی بوده است، سالن مناسب و همکاری مطلوب با فدراسیون سبب شده که بتوان اصفهان را محل مناسب اردوها دانست.

ویسی درباره رقبای اصلی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با اضافه شدن تیم‌های استرالیا و نیوزلند به قاره آسیا کار برای ما سخت تر خواهد شد زیرا این تیم ها از توانایی بالایی برخوردارند و بی شک حریفانی سرسخت خواهند بود.

وی ادامه داد: جدا از این ۲ تیم، ژاپن، کره جنوبی و چین همواره در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و در رقابت‌های پیش رو نیز باید با قدرت مضاعف برابر آنان صف آرایی کرد.

اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان از دیروز آغاز شده و تا ۱۵ خرداد در سالن ملت اصفهان ادامه خواهد داشت.

مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا ۳۰ مرداد تا ششم شهریور به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.