شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#دولت

تأکید بر گسترش مناسبات تجاری ایران و افغانستان

تأکید بر گسترش مناسبات تجاری ایران و افغانستان

تهران - ایرنا - دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان و نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان بر افزایش مناسبات تجاری و تقویت زیرساخت‌های مرزی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا): دستیار وزارت صنعت و تجارت دولت طالبان عصر روز گذشته ( سه شنبه)  با سید حسین میر شفیعی، نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان و شیرزادی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل، دیدار  و دو طرف بر تقویت زیرساخت‌های مرزی، بنادر، پارک‌های صنعتی و صادرات خالص گفت‌وگو کردند.

میرشفیعی در این دیدار گفت: همان گونه که افغانستان خریدار شماری از کالاهای ایران است، جمهوری اسلامی ایران نیز خریدار محصولات افغانستان بوده که با مدیریت و توافقات دو جانبه، می‌توان تجارت دو کشور را تنظیم نمود.

نماینده‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان افزود: بندر چابهار با امکانات بهتر و بیشتر در خدمت تاجران افغانستان است، آنها می‌توانند از ناوگان هوایی این بندر در بخش حمل و نقل کالاها بهره ببرند.

جمال، دستیار امور صنعت و تجارت دولت طالبان نیز ضمن استقبال از اظهارات  شفیعی به مشترکات دو کشور اشاره کرده و به تحکیم روابط بیشتر ایران و افغانستان تأکید کرد.

جمال افزود: با وجود تحولات؛ روابط دو کشور حسنه و استوار بر حسن هم‌جواری بوده و این روابط در عرصه‌های اقتصادی، تجارتی و سرمایه‌گذاری نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.