شهر خبر

میرکاظمی: در زمان کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست

میرکاظمی: در زمان کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه گفت: در زمان کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط از طریق خروج نفت نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه گفت: در زمان کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط از طریق خروج نفت نیست. اصلاحات دیگر لازم است صورت گیرد مانند این که بودجه ساده، قابل فهم و قابل رصد باشد و دستگاه ها و استانها در قبال بودجه پاسخگو باشند. فرض کنید وزیر علوم بگوید همه دانشگاه ها هیئت امنا دارند و بودجه خود را می گیرند و من کاره ای نیستم و در پیشنهاد ما به مجلس یک ردیف به وزیر دادیم و گفتیم وزیر باید پاسخگوی رشد علمی در کشور باشد. دوباره دوستان برگرداندند و گفتند همه دانشگاه ها باید ردیف داشته باشند.‌

میرکاظمی از اعتراض وزیر علوم به نداشتن دخل و تصرفی در تخصیص بودجه خبر داد و گفت: این یک نمونه کوچک است. اصلاح ساختار ابعاد گوناگون دارد و جلسات مشترک آن شروع شده است. یکی از ماموریت های جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران طبق ماموریت مقام معظم رهبری همین اصلاح ساختار بودجه است و در سازمانها برنامه و بودجه کاری را شروع کردیم. امیدواریم با کمک مجلس و دست اندرکاران مسئول بتوانیم اصلاح ساختار بودجه را در صحن شورای عالی اقتصادی سران تصویب کنیم و بعد به مجلس برود.

وی عنوا کرد: اصلاح ساختار بودجه به صورت جدی شروع شده است اما ما در حال انجام قانون برنامه هستیم که باید زودتر به نتیجه برسد و قاعدتا بودجه ۱۴۰۲ باید مبتنی قانون برنامه باشد و خیلی برای این امر فرصت نیست.

انتهای پیام