شهر خبر

ضربه سرِ زیدان نقطه سیاه زندگی ورزشی او بود

ضربه سرِ زیدان نقطه سیاه زندگی ورزشی او بود

تهران- ایرنا- تارنمای خبری کوره ژدر گزارشی با یادآوری اتفاقات فینال جام جهانی ۲۰۰۶، حرکت کاپیتان تیم فرانسه در آن بازی را نقطه سیاه کارنامه او دانست.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری کوووره عراق با بازخوانی اتفاقات فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان از آن بازی به عنوان پایانی بر کار زین الدین زیدان اشاره کرد که موجب شد تا وی آخرین بازی خود را بدون جام به پایان برساند. وی هر چند که بعد از اتمام مسابقه از مردم و هم تیمی‌های خود عذرخواهی کرد اما هرگز بازیکن ایتالیایی را نبخشید.

در ادامه گزارش آمده است: روز تلخ کاپیتان تیم ملی فرانسه و خروجی وی از بازی زمانی رخ داد که این بازیکن با ضربه سر به مارکو ماتراتزی زد و نهایت از زمین بازی اخراج شد. اخراجی که در نهایت جام قهرمانی را از فرانسه گرفت. در آن بازی تیم ایتالیا با نتیجه پنج بر سه در ضربات پنالتی برابر فرانسه به برتری رسید. بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک تمام شد.

گل تیم فرانسه را زیدان از روی نقطه پنالتی وارد دروازه لوییجی بوفون کرد. زننده تک گل خروس‌ها در آن فینال یک جر و بحث با بازیکن فرانسوی داشت اما این صحبت‌ها در نهایت به ضربه تبدیل شد. ضربه‌ای که تبدیل به نقطه‌ای سیاه در کارنامه زیدان شد. هر چند که هنوز دلیل این کار زیدان به صورت کامل بر مشخص نشده است.

زیدان که در جام جهانی ۱۹۹۸ با ۲ گل خود در فینال رقابت‌ها موجب قهرمانی فرانسه شد بعد از پایان بازی فینال جام‌جهانی آلمان گفت: از همه عذرخواهی می‌کنم. از فوتبال، از هواداران و از تیم طلب بخشش می‌کنم.

البته زیدان حتی با گذشت نزدیک به ۲ دهه از آن اتفاق بازیکن ایتالیایی را به خاطر حرف‌هایش نبخشید.