شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

رامین به تیم ملی دعوت نمی‌شود؛ حتی اگر تمام مدافعان راست فوتبال ایران مصدوم و محروم باشند!/ ماجرای پرحاشیه پرسپولیسی شدن رضاییان

رقم دریافتی رامین رضاییان از پرسپولیس، به حاشیه‌ای بین او و باشگاه در آخرین روزهای فصل تبدیل شد.

رامین رضاییان

قرارداد رامین رضاییان با پرسپولیس، پس از هفته آخر لیگ به پایان می‌رسد و مشخص نیست او فصل آینده هم در این باشگاه باقی بماند. رضاییان از زمان بازگشت به لیگ برتر، عملکرد خوبی داشته اما نتوانسته به تیم ملی برگردد. در روزهای اخیر، اوضاع برای او پیچیده‌تر هم شده است. رضاییان و مدیران پرسپولیس، درباره میزان دریافتی او به اختلاف خورده‌اند و از طرفی، خط خوردن چند بازیکن از لیست تیم ملی هم باعث نشد دراگان اسکوچیچ تصمیم به دعوت از رضاییان بگیرد.

ادعای بزرگ؛ بازی مجانی

رامین رضاییان که نیم فصل به پرسپولیس پیوست، همان زمان اعلام کرد برای حضور در این باشگاه از رقم زیادی چشم‌پوشی کرده است. در آن زمان، باشگاه هم به ادعای او واکنش مثبتی داشت. رضاییان این هفته، همین صحبت را تکرار کرد و گفت در نیم فصل گذشته، به صورت رایگان برای پرسپولیس بازی کرده است: «من نزدیک به دو ماه از حقوقم را به باشگاه الدحیل بخشیدم و باشگاه پرسپولیس نزدیک به یک ماه از حقوق را به من داد تا رضایتم صادر شود. این وسط بدون هیچ منتی خیلی ضرر کردم چون می‌خواستم به پرسپولیس برگردم. با وجود ضرری که کردم به باشگاه پرسپولیس گفتم که من برای چهار ماهی که می‌آیم، هیچ دریافتی نمی‌خواهم و قراردادم را بزنید صفر! بعضی از رسانه‌ها شیطنت می‌کنند که رامین با پرسپولیس n تومان قرارداد بست. واقعا من گفتم که به مدیریت باشگاه بگویید مبلغ قراردادم را صفر بزنند. مطمئنم که در نسل امروزی ممکن نیست چنین کاری از یک بازیکن سر بزند چون کار من دلی بود. گفتند که نمی‌توانیم صفر بزنیم و سازمان لیگ ایراد می گیرد. گفتند ما ۵۰۰ میلیون می‌زنیم که گفتم باید مالیات آن را خودم بدهم. خودم خواستم این ریسک را بکنم و در این شرایط با تمام وجود کنار پرسپولیس باشم.»

واکنش پرسپولیس؛ چند میلیارد کجا رفت؟

بر خلاف انتظار باشگاه پرسپولیس ساعاتی بعد، واکنشی منفی به حرف‌های رضاییان داشت. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که انتقال رضاییان را نهایی کرد، گفت باشگاه بیشتر از ۶ میلیارد تومان به او پرداخت کرده است: «هنوز رضاییان به کمیته انضباطی باشگاه دعوت نشده اما صحبت بخش مالی باشگاه در خصوص رایگان بازی کردنش، این است که پس این مبالغی که در این ۴ ماه به او پرداخت شده کجا رفته؟ مگر او نگرفته است؟ فرقی نمی‌کند بابت تفاوت حقوقش بوده یا نه، به هرحال دریافتی داشته است دیگر. فکر می‌کنم بیشتر از ۶ میلیارد بوده است.»

رامین به تیم ملی دعوت نمی شود؛ حتی اگر تمام مدافعان راست فوتبال ایران مصدوم و محروم باشند!/ ماجرای پرحاشیه پرسپولیسی شدن رضاییان

رامین جواب داد؛ ۵۰۰ میلیون سهم من بود

صحبت‌های درویش، باعث شد رضاییان در مصاحبه دوم، به طور کامل درباره انتقالش به پرسپولیس توضیح دهد. رضاییان گفت از رقم پرداختی پرسپولیس، فقط ۵۰۰ میلیون سهم او بوده است: «صحبت‌هایی که باشگاه محترم پرسپولیس انجام می‌دهد، همان حرفی است که دیشب زدم. من دیشب در صحبت‌هایم از باشگاه پرسپولیس بابت همراهی و مبلغی که برای رضایتم پرداخت کردند، تشکر کردم. ما دو حالت داریم یکی اینکه بازیکن حقوق می‌گیرد و دیگری پول رضایت برای ترانسفر است و پول رضایت‌نامه را نباید جزو قرارداد حساب کنیم. من برای جدایی از الدحیل یک چیزی نزدیک به دو ماه حقوق را باید می‌بخشیدم. به امیرهوشنگ سعادتی زنگ زدم و گفتم به باشگاه پرسپولیس بگو می‌توانی اینقدر را اوکی کنی؟ آقای درویش هم درست گفت اما چون به دلار بود چیزی نزدیک به هفت میلیارد تومان شد. یعنی وقتی ۲۵۰ دلار را تبدیل می‌کردی، تفاوتش می‌شد همین مبلغی که آقای درویش گفت. من به باشگاه الدحیل اعلام کردم که این مبلغ نزدیک به دو ماه حقوق خود را می‌بخشم و معادل آن را که نزدیک به یک ماه حقوق من بود از باشگاه پرسپولیس دریافت خواهم کرد. باشگاه پرسپولیس نباید آن مبلغ را به پای پرداختی به من بنویسد. آن‌ها این پول را باید به الدحیل برای رضایت‌نامه می‌دادند که شرایط تحریم و روز پایانی مهلت نقل و انتقالات این شرایط را فراهم نمی‌کرد و من به نوعی آن را از قرارداد خودم پرداخت کردم تا بتونم با پرسپولیس قرارداد ببندم. بعد آقای سعادتی همان مبلغی که در حدود یک ماه دستمزدم در الدحیل بود را از باشگاه پرسپولیس به صورت چک دریافت کرد. قرارداد پرسپولیس دست خود من است و قرار بود بنویسیم صفر اما نوشتیم ۵۰۰ میلیون. قرارداد دست من است و لطفا رسانه‌ای کنند اصلا ایرادی ندارد.»

لیست تیم ملی؛ شیری به جای رامین

اعلام بازیکنان تازه اردوی تیم ملی، روز پرحاشیه رضاییان را سخت‌تر کرد. دراگان اسکوچیچ که بخاطر اختلافاتش با باشگاه استقلال ۵ بازیکن این تیم را خط زده بود، چند بازیکن تازه را در لیست تیمش گذاشت. در بین دعوت شده‌های تازه هم، خبری از رضاییان نبود. جالب اینجاست اسکوچیچ برای پست دفاع راست، مهدی شیری را دعوت کرد! بازیکنی که عملکرد پرفراز و نشیبش در پرسپولیس، باعث شد پرسپولیسی‌ها او را در لیست خروج بگذارند و رامین رضاییان را به خدمت بگیرد. عملکرد خوب شیری با پیراهن فولاد اما، این بازیکن را به تیم ملی رساند. جانشین کردن شیری با بازیکنان خط خورده استقلال، نشان می‌دهد اسکوچیچ حتی اگر تمام مدافعان راست تیمش مصدوم و محروم باشند هم علاقه‌ای به دعوت از رضاییان ندارد.