شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#مجلس یازدهم

مجلس یازدهم در راستای رفع مشکلات مردم با دولت همکاری می‌کند

مجلس یازدهم در راستای رفع مشکلات مردم با دولت همکاری می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هر قانونی که می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور باز کند را به مجلس ارائه کند و نمایندگان نیز آمادگی دارند از آن حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی نیکزاد که به منظور نظارت میدانی در استان خراسان جنوبی، به این منطقه سفر کرده، در نشستی با حضور حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، نصیرایی نماینده مردم طبس و خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: مقام معظم رهبری با توجه به سابقه نمایندگان دوره یازدهم مجلس، با طرح این سه موضوع که این نمایندگان جوانان گام دوم انقلاب و صاحب نظر، مدیران اجرایی انقلابی و افراد باسابقه خوب در حوزه تقنین هستند، عنوان انقلابی را به مجلس یازدهم دادند و ما نمایندگان مجلس همواره از این مدالی که رهبر معظم انقلاب دادند خوشحال هستیم.

وی با تأکید بر اینکه  انقلابی بودن مشروط به انقلابی ماندن است، عنوان کرد: در میانه کار مجلس یازدهم فردی عنوان کرد که واژه انقلابی را از این مجلس بگیرید این در حالی است که مقام معظم رهبری در بدو شروع اجلاسیه سوم مجلس یازدهم مجدداً بر این موضوع تأکید کرده و فرمودند انقلابی بودن مجلس یک حقیقت است و شروطی را برای انقلابی ماندن نمایندگان مطرح کردند.

نایب رئیسه قوه مقننه ادامه داد: مجلس یازدهم از بدو تشکیل دغدغه مردم را داشته و همواره خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت  دانسته و دیدگاهی فراتر از مجلس داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به گفتمان امامین انقلاب اسلامی ما نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر هستیم بلکه می‌خواهیم حکومت نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری را محقق کنیم لذا طبق این دیدگاه هر چه در توان داشتیم برای کمک به دولت‌ها استفاده کردیم و تلاش کردیم دست دولت را گرفته تا به معیشت و اقتصاد مردم کمک شود.

نیکزاد خاطر نشان کرد: قانونی در مجلس در حوزه سیاسی و امنیتی با نام اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم تصویب شد که بر اساس آن به دولت اختیار داده می شد تا با اقتدار و عزت در مقابل استکبار بایستد و از حقوق مسلم مردم دفاع کند هر چند رئیس جمهور وقت این قانون را ابلاغ نکردند تا اینکه مقام معظم رهبری بر خوب بودن آن تأکید کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه کسب و کار، تولید، مسکن و بهبود زیرساخت‌های کشور تصریح کرد: کشور ما اسلامی بوده و دولت نیز باید انقلابی باشد لذا نمایندگان در راستای احیای سرمایه اجتماعی نظام و دولت و کمک به برقراری حکمرانی اسلامی از یک نیروی انقلاب برای تشکیل دولت دعوت کردند.

وی با بیان اینکه کارهای مربوط به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی باید سرعت بگیرد، گفت: رویکرد دولت باید عدالت محور باشد و همچنین تأکیدش بر مناطقی باشد که از قافله توسعه جا مانده است و نیز رویکرد تخصیص و توزیع بودجه را باید بر اساس توسعه مناطق کم برخوردار تنظیم کند.

نیکزاد با بیان اینکه مجلس یازدهم دغدغه مردم، اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصادی ، فرهنگی کشور و عزتمندی جمهوری اسلامی را دارد، افزود: متأسفانه علیرغم تأکید مقام معظم رهبری نسبت به لزوم اصلاح ساختار بودجه، دولت به این مهم توجهی نداشت و هم اکنون برخلاف عدالت بیش از 80 درصد بودجه در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر توزیع بودجه بر اساس عدالت محوری باشد، نیاز به ورود مجلس برای نظارت نیست چرا که عدم توزیع مناسب بودجه قدرت مانور مسئولان استانی را در بهبود زیرساخت‌ها کاهش داده است. حال تلاش می‌کنیم در شأن جمهوری اسلامی و دفاع از جایگاهی که مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم دادند، حرکت کرده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همکاری صمیمانه‌ای با دولت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجلس حاضر است در جهت رفع مشکلات مردم، دولت انقلابی را کمک و حمایت کند، تأکید کرد: دولت هر قانونی که می تواند گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور باز کند را به مجلس ارائه کند و نمایندگان نیز آمادگی دارند از آن حمایت کنند.

در این نشست، استاندار خراسان جنوبی هم خواستار توجه ویژه به این استان شد و گفت: در اختصاص بودجه باید به مسائلی همچون وسعت و جمعیت استان‌ها هم نگاه ویژه داشت.

قناعت همچنین به مشکلات آب استان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد از آب استان به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی به هدر می‌رود که نیازمند اصلاح شبکه آبرسانی است.

حجت الاسلام نصیرایی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز گفت: زیرساخت‌های استان نیازمند توجه ویژه است و باید امکانات برای توسعه زیرساخت‌ها در تمام شهرستان‌های استان فراهم شود.

خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف نیز گفت: امیدواریم سفر نمایندگان مجلس برای دیگر بخش‌های استان نیز رقم بخورد تا مشکلات تمام نقاط استان بررسی شود.

حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه تاکید کرد: دیدگاه اقتصادی برخواسته از دیدگاه فرهنگی است و باید به این دو موضوع در کنار هم توجه کنیم.

وی افزود: دشمن به دنبال این است تا در فضای مجازی و حقیقی فرهنگ مردم را مورد هجمه قرار دهد که باید در این خصوص اتاق فکری در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت گفت: مسائل معیشتی مردم از مهمترین موضوعاتی است که باید دولت به آن توجه ویژه داشته باشد و عدالت را برای اقشار مختلف برقرار کند.

انتهای پیام