شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوومیدانی#امام رضا#سال آینده

صیامی: دوومیدانی نیازمند حامی مالی قدرتمند است/ در صورت حمایت جام امام رضا (ع) با حضور ۳۰ کشور برگزار می‌شود

صیامی: دوومیدانی نیازمند حامی مالی قدرتمند است/ در صورت حمایت جام امام رضا (ع) با حضور ۳۰ کشور برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: این رشته نیاز به توجه دارد و حضور یک حامی مالی قوی در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) ضروری است و اگر حمایت‌ها بیشتر شود سال آینده مسابقات با حضور حداقل ۳۰ کشور برگزار خواهد شد.

هاشم صیامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره سطح مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع)، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را تجربه کردیم چون تیم‌ها با دوومیدانی‌کاران بیشتری به این مسابقات آمدند. همچنین میزبانی خوبی داشتیم و دوومیدانی‌کاران و روسای فدراسیون‌های کشورهای دیگر از سطح این مسابقات راضی بودند. سال گذشته به دلیل کرونا کشورهای کمتری در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: شرایط برگزاری مسابقات بسیار عالی بود و ترجیح دادیم تا این رقابت‌ها در زیر نور استاندارد در شب برگزار شود. زیرا مسابقات زیبایی خاص خود را داشت. همچنین داوران ایرانی نیز قضاوت خوبی داشتند. دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و نایب رییس فدراسیون جهانی و شوگو ماران دبیرکل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا از سطح این مسابقات احساس رضایت کردند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: سطح کیفی و برگزاری مسابقات عالی بود و در طول مسابقات نظم و انضباط خاصی حاکم بود. هدف این بود تا در کنار برندسازی، در حوزه ورزش قهرمانی درآمدزایی کنیم. این مسابقه برندی به نام امام رضا (ع) را داشت و تا حدی مورد توجه مسوولان بزرگ دوومیدانی جهانی و آسیایی قرار گرفت که از نزدیک در این رقابت‌ها حضور یافتند. حتی دهلان به دلیل مهمان نوازی مردم مشهد قول همکاری داد تا حمایتی بهتر و خوبی را سال آینده داشته باشد.

صیامی: دوومیدانی نیازمند حامی مالی قدرتمند است/ در صورت حمایت جام امام رضا (ع) با حضور ۳۰ کشور برگزار می‌شود

وی نقطه ضعف مسابقات بین‌المللی امام رضا(ع) را نبود حامیان مالی دانست و گفت: از مسوولان ورزش کشور، دستگاه‌های اقتصادی و حامیان مالی می‌خواهم تا وقتی به نام امام رضا (ع) مسابقاتی برگزار می‌شود، این رشته پرمدال و پایه را در اولویت قرار دهند. دوومیدانی نیاز به توجه دارد و حضور یک حامی مالی قوی در این مسابقات ضروری است و با وجود آنکه ۲ ساعت پخش تلویزیونی داشتیم، نمی‌توانستیم نیازهای حامیان ورزش را پاسخگو باشیم. همچنین یکی از اپراتورها قرار بود تا به عنوان حامی مالی در کنار ما باشد؛ اما در دقیقه ۹۰ دست ما را خالی گذاشتند. در حالی که شرکت ترک‌سل در ترکیه برای فدراسیون دوومیدانی این کشور یک هتل و مجموعه عالی ساخته و به آنها هدیه داده است.

صیامی اضافه کرد: چرا شرکت‌های بزرگ در کنار دوومیدانی نمی‌آیند و کمکی به رشد این رشته نمی‌کنند. اگر حمایت‌ها بیشتر شود سال آینده این مسابقات با حضور حداقل ۳۰ کشور برگزار خواهد شد. ادامه روند با این وضعیت کارمان را سخت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رکوردهای خیلی خوبی در دو ۲۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر و پرتاب چکش و دیگر ماده‌ها داشتیم، گفت: یک سری نقاط ضعف داشتیم و نمره عالی به خودمان نمی‌دهیم؛ اما نشان دادیم که این مسابقات نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی شرایط بهتری دارد و هر سال بهتر خواهد شد. حتی در دو ۱۰۰ متر رقابت تنگاتنگی میان دوومیدانی‌کاران بود. سال گذشته دو نقطه ضعف بزرگ داشتیم و امسال این نقطه ضعف از بین رفت. زیرا سال گذشته چیدمان و نظم خوبی در این مسابقات نبود و اولین دوره این رقابت‌ها را برگزار می‌کردیم. امسال هم حتما اگر مشکلاتی بوده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی طی روزهای هشتم و نهم خردادماه با حضور ۸ کشور خارجی و ۷ تیم داخلی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد مقدس برگزار شد. ایران، ارمنستان، عراق، عمان، کویت، ترکیه، افغانستان، پاکستان و بنگلادش کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) بودند.