شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#محرومیت#زدایی#اصول#اساسی#مردمی#است

محرومیت زدایی از اصول اساسی دولت مردمی است

محرومیت زدایی از اصول اساسی دولت مردمی است

دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنری مناطق محروم، با تاکید بر اینکه هنر باید منبعث از ارزش های معنوی و دینی باشد، گفت: آموزش رایگان هنر در مناطق محروم از جمله سیاست های محوری دولت مردمی به شمار می آید و طرح آموزش رایگان هنر که با هدف اجرای برنامه های عدالت محور شکل گرفته، تاکنون نتایج سودمندی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی با بیان این مطلب افزود: بخش های مختلف وزارتخانه از جمله ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن سینمای جوان و ... باید در این طرح با هدف ارتقای فرهنگ و هنر در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه طرح محرومیت زدایی فرهنگی و هنری در دستور کار وزارت فرهنگ قرار دارد، ادامه داد: برای رونق و اعتلای این طرح، قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر در مناطق محروم کشور در این وزارتخانه شکل گرفته است.

شالویی تاکید کرد: توسعه هنر در سراسر کشور بویژه در مناطق محروم می تواند منجر به کاهش آسیب های اجتماعی شود و  معتقدم طرح هایی مانند آموزش رایگان هنر در مناطق محروم نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ در ادامه گفت: درونمایه اقدامات فرهنگی و هنری باید منبعث از ارزش ها و آموزه های دینی و معنوی باشد و یکی از برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه در سال جاری، شکل دهی گروه های سرود انقلابی است، چرا که اینگونه اقدامات و مواردی از این دست(مانند سرود سلام فرمانده) می تواند نقش مهمی در انسجام اجتماعی در کشور داشته باشد.

دستیار وزیر فرهنگ در ادامه سخنان خود، بازگشت به نهضت مسجد را از دیگر برنامه های در دستور کار این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: نسل امروز باید با محتوای انقلاب اسلامی از درون مسجد و مدرسه انس و الفت بگیرد.

در بخشی از این جلسه، علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، گزارشی از آخرین اقدامات اجرایی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم ارائه کرد.

صفی پور گفت: تاکنون اقدامات بسیاری در راستای اهداف طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و استان های کشور صورت گرفته و با سرعت در استان های هدف در حال انجام است.

وی با اشاره به راهبردهای این طرح ادامه داد: تاکید بر عمل و تحقق برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ، توجه و تاکید بر تقویت و آموزش هنرهای بومی، محلی و ملی، تاکید بر ارزش های انقلاب اسلامی و کمک به تبیین آن، توسعه اقتصاد هنر، کشف استعدادهای هنری، استفاده از ظرفیت و توانمندی های وزارتخانه و بهره گیری از فضای مجازی از جمله راهبردهای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم به شمار می آید.

وی ادامه داد: در این طرح دو برنامه ریزی از جمله تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا در ۱۰ استان کشور و بهره گیری از ظرفیت آموزشگاه های آزاد هنری به صورت جدی دنبال می شود.

صفی پور راه اندازی دبیرخانه طرح آموزش رایگان هنر در دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری و تدوین شیوه نامه برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر اقدامات طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم برشمرد.

وی با بیان اینکه این طرح ۱۲ بهمن سال گذشته به صورت رسمی و با رونمایی از پوستر آموزش هنر از سوی وزیر فرهنگ آغاز به کار کرد، گفت: پیش بینی کرده ایم در سال جاری بتوانیم بیش از ۱۵۰۰ دوره آموزشی برگزار کنیم.

گفتنی است، در این جلسه برخی از اعضای حاضر با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت های خود، نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام