شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#برجام#دولت#نماینده مجلس#روحانی

نماینده مجلس : باید حقایق گفته شود ، این برجام، با برجام دولت روحانی فرقی ندارد

نماینده مجلس : باید حقایق گفته شود ، این برجام، با برجام دولت روحانی فرقی ندارد

برنا نوشت : جلال رشیدی‌کوچی گفت: این که ما بگویم برجام ما با برجام روحانی فرق می‌کند، خیر، فرقی ندارد. آن‌چه که من خواندم چارچوبش همان است. ایراداتی که ما می‌گرفتیم، وجود دارد. خود وزیرخارجه اعلام کرد که ما در چارچوب برجام مذاکره می‌کنیم. به نظر می‌رسد که باید حقایق گفته شود

«جلال رشیدی‌کوچی»، نماینده مجلس در ارتباط با موضوع برجام و مذاکرات وین تصریح کرد: این برجام، با برجام دولت آقای «حسن روحانی» فرقی ندارد. این‌که ما از موضع اقتدار مذاکره کردیم، درست است. ما و غرب به این نتیجه رسیده‌ایم که ادامه این شرایط به نفع هیچ طرفی نیست. اما این که ما بگویم برجام ما با برجام روحانی فرق می‌کند، خیر، فرقی ندارد. آن‌چه که من خواندم چارچوبش همان است. ایراداتی که ما می‌گرفتیم، وجود دارد. خود وزیرخارجه اعلام کرد که ما در چارچوب برجام مذاکره می‌کنیم. به نظر می‌رسد که باید حقایق گفته شود و در مجلس هم عده‌ای هستند که با بنده هم نظراند. که واقعا آن نقاط ضعف که از دیدگاه ما در زمان سابق وجود داشت، هنوز هم وجود دارد. اما این‌که از موضع بالادستی مذاکره کردیم، غرب به این نتیجه رسید که تحریم‌ها تاثیری ندارد و بیشتر از این تحریمی ندارند که برای ما بکار ببندند. اما واقعیت این است که این اتفاق شاید خیلی دور از دسترس نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند مثبتی در مذاکرات می‌بینید یا خیر، افزود: اگر آمریکا از بعضی مواضع خود کوتاه بیاید، بله. چرا که اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها است. یعنی شاید یک مدتی مطرح می‌کردند که ایران اصرار می‌کند روی ماندن فلان نهاد یا خارج شدن آن، خیر، این مطرح نیست و به نظر می‌رسد آن‌ها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند به نتایج مطلوبی برسند یا خیر.

نماینده مجلس : باید حقایق گفته شود ، این برجام، با برجام دولت روحانی فرقی ندارد

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰