شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جهان اسلام#فلسطین#مسجد#مهاجران

الازهر: فلسطین همچنان مسئله محوری جهان اسلام است

الازهر: فلسطین همچنان مسئله محوری جهان اسلام است

الازهر مصر با محکومیت تجاوز مهاجران صهیونیست به مسجد الاقصی، تاکید کرد، فلسطین همچنان مسئله محوری جهان عرب اسلام است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الیوم السابع مصر در خبری در این رابطه نوشت: کمیته قدس و گفتگو وابسته به مجمع تحقیقات اسلامی الازهر شریف یورش مهاجران شهرک نشین صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی و برگزاری مراسم‌های تلمودی در داخل این مکان شریف که تحت حمایت و با همراهی نیروهای نظامی ارتش صهیونیست انجام گرفت را به شدت محکوم کرد.

این کمیته در بیانیه خود راهپیمایی تحریک آمیز شهرک نشینان را که دیروز دوشنبه در الخلیل و از شهرک کریات اربع در شرق آن آغاز و در خیابان‌های بخش قدیمی این شهر و اطراف حرم ابراهیم ادامه پیدا کرد را هم تقبیح کرد.

این کمیته در ادامه بیانیه خود گفت: مسئله فلسطین همچنان مسئله محوری و مرکزی ملت‌های جهان عرب و اسلام باقی خواهد ماند و این ملل هرگز غصب بخش گرانبهایی از سرزمین خود را توسط اسرائیلی‌ها به فراموشی نخواهند سپرد، بخصوص که این بخش اولین قبله گاه مسلمانان جهان هم هست.

مجمع تحقیقات اسلامی در ادامه با اشاره به رویکرد رژیم غاصب صهیونیستی در تغییر هویت عربی و اسلامی قدس از طریق در پیش گرفتن سیاست عمل انجام شده و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی انجام می‌شود، آن را تلاش‌هایی مذبوحانه و شکست خورده در مقابل سطح آگاهی موجود در میان جوانان عرب و مسلمان دانست که از طرح‌های خبیثانه رژیم صهیونیستی اطلاع کاملی پیدا کرده‌اند.

این کمیته از رهبران جهان خواست تا موضع قاطعی در قبال رفتارهای تروریستی و نژاد پرسته علیه ملت بی دفاع فلسطین، بگیرند، زیرا بسیاری از مشکلات این ملت ناشی از عجزی است که در ساختار جهانی در چارچوب حمایت از این ملت و مقدسات آن دیده می‌شود.

کمیته قدس مجمع تحقیقات اسلامی الازهر در پایان ضمن ستایش از مدافعان مسجد الاقصی تاکید کرد دست آنها را به گرمی می‌فشارد و از خداوند می‌خواهد تا به آنها در این مقاومت خود ثابت قدم باشند.

انتهای پیام/