شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هالیوود

هنوز بعد از گذشت بیش از نیم قرن از رخدادهایی که نازی‌ها باعث آن شدند سینمای هالیوود هرساله با ساخت فیلمی به جهانیان درباره‌ی این حادثه‌ی بزرگ هشدار می‌دهد.

هنرام‌روز: جنگ جهانی دوم سال ۱۹۴۵ به پایان رسید و متفقین موفق شدند به سلطه‌ی سراسر نفرت و کشتار و خشم نازی‌ها پایان بدهند. با این حال بعد از این همه سال هنوز هم هالیوود به بهانه‌های مختلف سراغ نازی‌ها می‌رود تا مردم آن‌ها را فراموش نکنند. از «حرامزاده‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو بگیرید تا «قلعه عقاب‌ها».

به نظر می‌رسد که این ماجرا چند وجه دارد. اول اینکه به هر حال جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی است و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علاقمند به بازگویی قصه‌های تاریخی هستند. دوم اینکه خطر ظهور نازی‌های جدید همیشه در جهان وجود دارد و همین الان اگر به جهان نگاهی بیاندازید می‌توانید تفکرات شبه نازی زیاد پیدا کنید که اتفاقا طرفدار هم دارند.

فیلم خارجی

نکته‌ی دیگر به ماجرای بازی‌های ویدیویی برمی‌گردد. وقتی بازی‌های ویدیویی ساخته شدند بازیکنان باید دشمنانی می‌داشتند که بدون عذاب وجدان و ناراحتی به سمتشان شلیک می‌کردند پس بهترین گزینه نازی‌های همیشه خبیث و البته زامبی‌ها بودند.

ماجرا در سینما البته فقط به بازگویی تاریخ هم برنمی‌گردد. وحشت اینکه اگر نازی‌ها موفق می‌شدند هنوز وجود دارد. نمونه‌اش فیلم «پسرانی از برزیل» که درباره‌ی یک گروه مخفی است که برای احیای هیتلر تلاش می‌کنند. فیلم «Dead snow» ژانرها را تلفیق می‌کند و از نازی‌هایی روایت می‌کند که به شکل زامبی درآمده‌اند و دوباره برگشته‌اند تا از مردم انتقام بگیرند.

سریال «مرد ساکن قلعه‌ی بلند» هم که یکی از موفق‌ترین نمونه‌هاست و جهانی را به تصویر می‌کشد که در آن متحدین و نازی‌ها و هیتلر پیروز شده‌اند و بر جهان سلطه دارند.

این‌ها تازه فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که به صورت مستقیم به نازی‌ها اشاره می‌کنند. در خیلی از محصولات سینمایی مثل «جنگ ستارگان» می‌شود ردپایی از تاثیرگذاری نازی‌ها را به وضوح دید.

دلیلش یادآوری تاریخی است یا ترس غرب از ظهور مجدد نازی‌ها به هر حال باید گفت که این موجودات خبیث برای هالیوود حسابی پول‌ساز بوده‌اند.

منبع: دیجی کالا مگ سینمایی