شهر خبر

رییس کمیسیون صنایع مجلس: طرح ۲ فوریتی پلمب نکردن واحدهای تولیدی به قوه قضاییه ارجاع شد

رییس کمیسیون صنایع مجلس: طرح ۲ فوریتی پلمب نکردن واحدهای تولیدی به قوه قضاییه ارجاع شد

کاشان - ایرنا - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۲ فوریتی پلمب نکردن واحدهای تولیدی و صنعتی کشور پس از فراز و نشیب‌هایی به قوه قضاییه ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله اکبری تالار پشتی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع منطقه کاشان افزود: این طرح اکنون در قوه قضاییه، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال مطالعه است تا واحدهای تولیدی که فعالیت می‌کنند به هر دلیل از جمله بدهی پلمب و تعطیل نشوند.

وی تصریح کرد: پلمب کردن واحد تولیدی صنعتی راه حل مشکل نیست بلکه اخلال در چرخه اقتصادی کشور است و از این رو تصویب و اجرای این طرح ۲ فوریتی جزو اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ۲ فوریتی دیپلماسی اقتصادی نیز در حال بررسی است تا وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها چهره اقتصادی به خود بگیرند.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌ها هم اکنون هیچ خروجی ندارند، ادامه داد: باید چهره سفارتخانه به طور کامل اقتصادی باشد و چهره‌های اقتصادی نیز برای آنها انتخاب شوند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به چین و پذیرفته شدن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای، اضافه کرد: هم‌اکنون باید بستر همکاری‌ها آماده شود، چرا که آیت‌الله رییسی در دیدار با هر مقامی در این اجلاس، موضوع اتصال به چهابهار ایران را مطرح کرد و باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، از این فرصت طلایی برای کشور به خوبی استفاده کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اصلاح‌هایی برای تغییر قانون معادن خبر داد و گفت: این اصلاح‌ها تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده و هنوز نوبت بررسی آن در صحن مجلس نرسیده است.

به گفته وی، در این طرح برای حقوق دولتی اصلاح‌های اساسی انجام شده است.

نشست هم‌اندیشی مدیران صنایع کاشان با رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی راوند این شهرستان برگزار شد.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.