شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رامبد جوان#کرونا

مجید مختاری، عضو کمیته علمی کرونا می‌گوید نمی‌داند دست‌اندرکاران برنامه «خندوانه» با مشورت و مجوز کدام نهاد علمی و تخصصی، اقدام به برداشتن ماسک‌های خود و تشویق مردم به این کار کرده‌اند؟

به گزارش هنر ام‌روز، شب گذشته و در برنامه‌ «خندوانه»، مجری برنامه با بیان این که می‌خواهد خبر خوشی به مردم بدهد، اعلام کرد که از این به بعد در ضبط این برنامه، استفاده از ماسک برای تماشاچیان حاضر در استودیو ضروری نیست؛ اظهاراتی که واکنش عضو کمیته علمی کرونا را به دنبال داشت و این سوال را مطرح کرد که دست‌اندرکاران این برنامه با مشورت و مجوز کدام نهاد علمی و تخصصی، اقدام به برداشتن ماسک‌ها از تریبون رسانه ملی کرده‌اند؟

دکتر مجید مختاری،‌ در این مورد گفت: «من این برنامه‌ تلویزیونی را که اشاره می‌شود در آن اقدام به برداشتن ماسک‌ها کرده‌اند ندیده‌ام و نمی‌دانم با چه دلیلی، علیرغم مستندات علمی شناخته شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی، اقدام به برداشتن ماسک شده است؟ آیا واقعا افرادی از ستاد ملی کرونا، ستاد ملی واکسیناسیون کرونا یا کمیته علمی کرونا این مشورت را داده‌اند که می‌توان ماسک را برداشت؟ همین الان از جلسه کمیته علمی واکسن خارج می‌شوم و همه‌ شرکت کنندگان ماسک داشتیم و پروتکل‌ها و فواصل را رعایت کردیم و اصلا این بحث وجود نداشته که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید کاسته شود.»

او ادامه داد: «آیا کمیته علمی کرونا که به ستاد ملی کرونا مشورت می‌دهد، اعلام کرده است که می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشت؟ ما اکنون با همکاری بسیار خوب مردم در رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن به شرایط بسیار مناسب و ایده‌آلی رسیده‌ایم ولی ممکن است خدایی نکرده یک اتفاق خاصی بیفتد. بنده همواره خواهش کرده‌ام که چند ماه به ما فرصت بدهید تا سِیر بیماری در دنیا را ببینم زیرا کشورهایی وجود دارند که شاید شرایط مناسبی نداشته باشند پس باید علی‌رغم اینکه اکنون در مدیریت بیماری یکی از بهترین کشورهای دنیا هستیم اما همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تزریق واکسن اهتمام ویژه ورزیم.»

این عضو کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه کووید ۱۹ ویروس بسیار ناشناخته‌ای است که با این چنین اقدامات امکان آسیب‌پذیری از ناحیه ویروس به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: «رفتار ویروس ناشناخته است که چندین بار صدمه عمده به بشریت زده است و اینکه بدون مستندات علمی و گزارش اپیدمیولوژی در یک رسانه عمومی و برنامه تلویزیونی پرطرفدار کنار گذاشتن ماسک را به این شکل القا کنیم، ناپختگی است. همین الان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه زیر ۲۰ درصد است بعد با این اقدامات حتی این ۲۰ درصد را هم از دست بدهیم؟»